تکذيب مخلوط کردن زمزم با آب عادی

فارس , 13 شهريور 1389 ساعت 13:00

آب زمزم با دستگاه‌های کاملا بهداشتی و کنترل شده به حرم نبوی منتقل می‌شود.


جهان: مدير مرکز نگهداری و آب‌رسانی حرم نبوی، شايعات مبنی بر مخلوط کردن آب زمزم با آب عادی در عمليات انتقال آب زمزم به حرم نبوی را تکذيب کرد.

ابراهيم بن معيض الحربی اعلام کرد: آب زمزم علاوه بر تصفيه و گذراندن مراحل فيلترينگ با اشعه‌‌ ماوراء بنفش مورد پاکسازی ميکروبی قرار می‌گيرد همچنين آزمايشگاه‌های مرکز نگهداری و آب‌رسانی حرم نبوی اين آب را مورد آزمايش‌های ميکروبی قرار می‌دهند تا از مطابقت با شرايط بهداشتی اين آب اطمينان حاصل شود.

وی ضمن تکذيب شايعاتی مبنی بر مخلوط کردن آب زمزم با آب عادی در عمليات حمل و نقل گفت: آب زمزم با دستگاه‌های کاملا بهداشتی و کنترل شده به حرم نبوی منتقل می‌شود و در تمامی مراحل انتقال تا استفاده ‌زایران مورد دقيق‌ترين آزمايشات و تصفيه‌ها قرار می‌گيرد.

مدير مرکز نگهداری و پاکسازی آب زمزم در مورد کيفيت نمونه‌برداری از آب زمزم گفت: اين مرکز نمونه‌هايی از آب زمزم را در مراحل متعدد حمل‌و‌نقل، بارگيری و قبل و بعد از تصفيه و پاکسازی برای اطمينان از صحت دستگاه‌های تصفيه آزمايش می‌شوند.

وی در خصوص ميزان توزيع آب زمزم در حرم نبوی گفت: در ماه مبارک رمضان روزانه ۳۲۰ تن آب زمزم در بيش از ۱۲ هزار کلمن آب به همراه يک ميليون ليوان در حرم نبوی توزيع می‌شوند.

مورخان ساخت شهر مکه و عمر چشمه زمزم را ۱۹۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تخمین می‌زنند.


کد مطلب: 14211

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14211/تکذيب-مخلوط-کردن-زمزم-آب-عادی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir