آمادگی راه‌آهن برای انتقال زایران ايرانی به كربلا با قطار

خبرگزاری ايسنا , 13 شهريور 1389 ساعت 14:03

قصد داريم كريدوری را كه از خرمشهر آغاز و به شلمچه رسيده است را به بصره و سپس به بغداد متصل كنيم.


جامعه: عبدالعلی صاحب محمدی - معاون وزير راه و ترابری و مديرعامل راه‌آهن با اشاره به كريدور چابهار-خواف كه مسير كشورهای آسيای ميانه را به آب‌های آزاد نزديك‌تر می‌كند، اظهار كرد: امسال ايجاد اين مسير را در برنامه قرار داده‌ايم و قصد داريم كريدوری را كه از خرمشهر آغاز و به شلمچه رسيده است را به بصره و سپس به بغداد متصل كنيم.

وی با بيان اين‌كه از بصره تا بغداد هم خط ريلی وجود دارد، اظهار كرد: بخش مربوط به ايران ايجاد شده است و برای اجرای عمليات ساخت خط در عراق نيز اعلام آمادگی كرده‌ايم و اگر عراق سهم خود را اجرا كند، مسافران كربلا با قطار می‌توانند سفر كنند.

به گفته او ايجاد مسير كرمانشاه ملاير - خسروی - خانقين - بغداد نيز از مذاكرات با عراقی‌ها بوده است.

معاون وزير راه و ترابری با بيان اين‌كه تقويت كريدورهای بين‌المللی از اولويت‌های اصلی ماست، گفت: علاوه بر اين‌كه جابه‌جايی هر تن بار از ايران دارای ارزش افزوده اقتصادی است كه در پی آن رشد اقتصادی و اشتغال نيز ايجاد می‌شود، مبادله با كشورهای همسايه‌ و ساير كشورهايی كه بار خود را از اين مسير عبور می‌دهند، برای استحكام روابط سياسی و اجتماعی مفيد خواهد بود.

مديرعامل راه‌آهن در پايان گفت: اخيرا در سفر به سوريه بنا به پروتكلی كه بين وزير راه و ترابری ايران و وزير حمل و نقل سوريه مبادله شد، قرار شد كميته سه جانبه‌ای بين ايران و عراق و سوريه تشكيل شود تا درباره ايجاد اين كريدور به توافق برسيم.


کد مطلب: 14214

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14214/آمادگی-راه-آهن-انتقال-زایران-ايرانی-كربلا-قطار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir