«داستان عاشورا» نخستین استریپ مذهبی نشر «دانش‌آموز»

خبرگزاری کتاب , 14 شهريور 1389 ساعت 10:25

نشر «دانش‌آموز» با كتاب تصويري «داستان عاشورا» به هجدهمين نمايشگاه قرآن كريم آمده بود.


فرهنگ: مسوول غرفه‌ نشر دانش‌آموز در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم گفت: تا به حال بيش از ۱۵۰ عنوان كتاب كودك منتشر كرده‌ايم و اكنون حدود هشت سال است كه بيش‌تر در حوزه‌ انتشار كتاب‌های استريپ و كميك استريپ(كتاب‌های مصور) فعاليت می‌كنيم.

سيدمنصور ياسينی با اشاره به اين كه نخستين اثر استريپ اين انتشارات، داستان مصور عاشوراست، گفت: اين كتاب به عنوان نخستين اثر استريپ مذهبی فاخر شناخته شده است. داستان عاشورا نوشته‌ حجت‌الاسلام محمدسعيد بهمنی، رئيس دانشگاه اسلامی لندن است.

او با اشاره به اين كه پرويز اقبالی، عضو هيئت علمی دانشگاه شاهد اين كتاب را تصويرگری كرده است، گفت: تصويرگری اين كتاب پنج سال طول كشيده و تمام واقعه‌ عاشورا، از مرگ معاويه تا روز ۱۱ محرم را در ۶۱ تابلو به تصوير كشيده است.

ياسينی افزود: اين كتاب، روايتی مصور از واقعه‌ عاشوراست و به زبان ساده با استناد بر اسناد معتبر تاريخی نگاشته شده است. اين كتاب می‌كوشد تا حماسه‌ كربلا را در ذهن و جان كودكان و نوجوانان به‌گونه‌ای فراموش نشدنی ترسيم كند.

وی يادآور شد: اين كتاب به پنج زبان فارسی، عربی، انگليسی، فرانسه و نروژی منتشر و در سه قاره‌ آسيا، اروپا و آمريكا توزيع شده است.

هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، ۱۲ شهريورماه در مصلای بزرگ امام خمينی(ره) به كار خود پايان می‌دهد.


کد مطلب: 14215

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14215/داستان-عاشورا-نخستین-استریپ-مذهبی-نشر-دانش-آموز

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir