تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۰
۰
کد مطلب : ۱۴۲۳۰

آخرين جزئيات پروژه ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف

آخرين جزئيات پروژه ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف
جهان: مسئول روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، سودابه آقاجانيان در خصوص پروژه ساخت صحن جامع حضرت زهرا‌(س) در حرم حضرت اميرالمؤمنين(ع) اظهار داشت: پروژه صحن جامع حضرت زهرا(ع) در واقع بخشی از طرح توسعه حرم علوی در نجف اشرف است و كل اين پروژه ۱۹۸ هزار متر‌مربع است كه از روضه مباركه در ضلع غربی شروع می‌شود و تا مقام امام سجاد(ع) ادامه می‌يابد.

آقاجانيان افزود: مساحت ۱۹۸ هزار متر‌مربع طرح توسعه حرم علوی شامل فضاهای زيارتی، بام زيارتی، كتابخانه، موزه، سرويس‌های بهداشتی و ... می‌شود و صحن جامع حضرت زهرا(س) بخشی از اين پروژه است كه بايد همزمان با ساير بخش‌های اين طرح پيش رود.

وی تصريح كرد: در حال حاضر عمليات صحن جامع حضرت زهرا(ع) در مرحله اول خود قرار دارد و گودبرداری اين پروژه در حال انجام است.

مسئول روابط عمومي ستاد بازسازی عتبات عاليات افزود: اين پروژه از زمانی كه طرح آن در دانشگاه شهيد بهشتی آغاز شد در ادامه تغييراتی طبق نظر توليت حرم حضرت اميرالمؤمنين(ع) در آن اعمال شد و در نهايت در عيد غدير سال گذشته به تأييد و تصويب نهايی رسيد و در طول اين مدت خريداری هتل‌های اطراف حرم حضرت اميرالمومنين(ع) در نجف اشرف برای طرح توسعه و مسطح كردن زمين‌ها در حال انجام بوده و ديگر در اين طرح تغييری اعمال نخواهد شد و فاز‌ به‌ فاز به اجرا در خواهد آمد.

برای آگاهی از روند «بازسازی عتبات عالیات»،‌ پروژه‌ها و طرح‌های در دست اجرا،‌ هزینه‌ها و مبالغ اهدایی، به «پرونده ویژه خیمه» مراجعه کنید.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما