تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۴۲۴۴

همايش خيران بازسازی عتبات‌عاليات در فردوس برگزار شد

همايش خيران بازسازی عتبات‌عاليات در فردوس برگزار شد
ایران‌زمین: همايش خيران بازسازی عتبات‌عاليات ۱۵ شهريور با حضور فرماندار، امام جمعه و جمع ديگری از مسئولين فردوس در اين شهرستان برگزار شد.

در ابتدای اين مراسم «علی محمدی»،مسئول ستاد بازسازی عتبات عاليات خراسان جنوبی گفت: بازسازی و احيای قبور ائمه بر اساس روايت، كار برگزيدگان امت پيامبر اكرم‌(ص) است و هر كسی لياقت بازسازی عتبات را ندارد. وی افزود: هم اكنون ۱۵۰ پروژه در شهرهای نجف، كربلا، كاظمين و سامرا در حال اجرا است.

وی با بيان اينكه هم اكنون ظرفيت پذيرش زایران ايرانی در اين عتبات مقدسه بسيار كم است، اظهار كرد: ما درصدد هستيم با اجرای طرح‌های آماده شده ظرفيت اجتماع در صحن‌های متبركه را افزايش داده تا زایران با آسودگی خاطر و راحتی بتوانند در اين اماكن حضور يابند.

محمدی يادآور شد: نياز ۵۰ سال آينده در عتبات مقدسه عراق در طرح‌های مذكور پيش‌بينی شده است.

همچنين سيد‌«حسن مقدس»، مسئول ستاد بازسازی عتبات‌عاليات در فردوس نيز از همت بالای مردم تقدير كرد و گفت: از ابتدای ماه رمضان تا كنون ۱۰۰ ميليون تومان برای بازسازی عتبات‌عاليات جمع‌آوری شده است.

وی با بيان اينكه طرح‌های بازسازی بايد در شأن ائمه اطهار و زایران باشد، افزود: پروژه‌های زيادی در عتبات مقدسه در حال اجرا است كه اميد است اين كمك‌ها همواره ادامه داشته باشد.

همچنين حجت‌الاسلام «محمد علی حسينی‌مقدم»، امام جمعه فردوس نيز اخلاص مردم در كمك به بازسازی عتبات‌عاليات را بسيار مطلوب برشمرد.

وی ادامه داد: مردم روستاهای فردوس علی‌رغم اينكه سال‌ها با خشكسالی دست و پنجه نرم می‌كنند و درآمد آنها به حداقل ممكن كاهش يافته است اما با توجه به محبتی كه نسبت به ائمه اطهار دارند بيشترين كمك را به بازسازی عتبات مقدسه داشته‌اند.

يادآوری می‌شود؛ در اين همايش مراسم پرده‌گردانی پارچه ضريح حرم امام حسين‌(ع) و قطعه‌ای از سنگ قتلگاه حسين‌بن‌علی‌(ع) برگزار شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما