تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۵
۰
کد مطلب : ۱۴۲۵۵

تبدیل مفاهیم دینی به فیلمنامه باید دقیق و کارشناسانه انجام شود

تبدیل مفاهیم دینی به فیلمنامه باید دقیق و کارشناسانه انجام شود
فرهنگ: عضو کمیته رسانه و هنر مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تمام داستان‌های قرآنی از قابلیت تبدیل شدن به فیلمنامه و در نهایت ورود به سینما برخوردار هستند گفت: تبدیل مفاهیم دینی و ارزشی به فیلمنامه نیازمند فعالیت‌های دقیق و کارشناسانه است‌.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی عضو کمیته هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز سینما در رابطه با ظرفیت موضوعات دینی برای مطرح شدن به عنوان سوژه‌های سینمایی گفت: اگر بپذیریم که سینما هنر هفتم است، باید ظرفیت‌های مبانی دینی در آن را نیز مورد تأکید قرار دهیم، چرا که بسیاری از موضوعات دینی که به صورت مثل، داستان و شعر وجود دارند از قابلیت تبدیل شدن به فیلم و نمایش بر روی صحنه برخوردار هستند‌.

وی افزود: برای مثال سریال حضرت یوسف بسیاری را مجذوب خود کرد. نظیر همین را باید در داستان حضرت ابراهیم، در داستان حضرت نوح، خضر و موسی و اصحاب کهف یافته و به فیلم، سریال و تئاتر تبدیل کنیم.

اکرمی گفت: موضوعات مفاهیم دینی و قرآنی و واژه‌هایی از قبیل تقوا، تعهد و تعاول را باید در قالب داستان و سریال ارائه داد تا تأثیرگذار‌تر باشند. همانطور که خداوند در قرآن می‌فرماید ما از هر موضوعی یک نمونه و مثل ارائه داده‌ایم. هنرمندان می‌توانند این مثل‌ها و الگوها را به شکل داستانی ارائه کنند.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی با تأکید بر اینکه تبدیل کردن موضوعات، مفاهیم و داستان‌های دینی به فیلم و سریال باید براساس شرایط، به روز شوند گفت: ابتدا باید درباره فیلمنامه‌نویسی از این مثل‌ها و داستان‌های دینی کار کارشناسی صورت داد و پس از آن وجود کارگردان‌هایی الزامی است که این موضوعات را به فیلم تبدیل کنند. بتدریج خواهیم دید که زمینه برای این عرصه باز است و علاقمندان به فعالیت در چنین عرصه بسیار زیاد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما