تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۴۲۸۱

راه اندازی شبکه‌ ماهواره‌ای «وحدت»

راه اندازی شبکه‌ ماهواره‌ای «وحدت»
جامعه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یک شبکه ماهواره‌ای به نام «وحدت» با موضوع و محوریت «امت اسلامی» راه‌اندازی کرد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یک شبکه ماهواره‌ای به نام «وحدت» با موضوع و محوریت «امت اسلامی» راه‌اندازی کرد. دفتر مرکزی این شبکه ماهواره‌ای در کشور عراق است اما اکثر بودجه و هزینه‌های مالی آن را جمهوری اسلامی ایران تقبل کرده است.

گفته می‌شود این شبکه ماهواره‌ای قرار است میان شیعیان و اهل سنت مشترک باشد و توسط طرفین اداره شود. سیاست کلی این شبکه ماهواره‌ای میانه‌روی و بی‌طرفی است و قرار شده که برای تقریب میان مذاهب مختلف اسلامی به ویژه پیروان اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) و اهل تسنن تلاش کند.

در همین راستا حجت الإسلام و المسلمین شیخ «محمد علی تسخیری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی چند ماه پیش طی اظهاراتی از احتمال راه‌اندازی این شبکه ماهواره‌ای خبر داد و اعلام کرده بود که مقدمات راه‌اندازی آن در حال انجام است.

شیخ «محمد علی تسخیری» در ادامه افزوده بود: قرار است شبکه ماهواره‌ای «وحدت» در ابتدا برنامه‌های خود را فقط به زبان عربی پخش کند و در آینده زبان‌های دیگری نیز به آن افزوده شود، و همچنین مقرر شده که هزینه‌های این شبکه ماهواره‌ای از طریق سرمایه‌گذاری عمومی تأمین شود.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند برای مشاهده این شبکه ماهواره‌ای به فرکانس ۱۲۰۹۲ عمودی ۲۷۵۰۰، بر روی ماهواره «عرب ست» مراجعه کنند.
مرجع : شیعه آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما