تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۸
۰
کد مطلب : ۱۴۲۸۳

چاپ چهارم «دانشنامه امام‌ حسين(ع)» منتشر شد

چاپ چهارم «دانشنامه امام‌ حسين(ع)» منتشر شد
فرهنگ: چاپ چهارم دانشنامه ۱۴ جلدی امام‌حسين(ع) از سوی سازمان چاپ و نشر دارالحديث منتشر شد. 

كتاب ۱۴ جلدی «دانشنامه امام حسين(ع)»، حاصل ۱۰ سال تلاش پژوهشگران پژوهشكدۀ علوم و معارف حديث است كه نوزدهم آذرماه سال ۸۸ در مؤسّسۀ علمی ـ فرهنگی دار الحديث قم رونمايی شده بود.

«دانشنامه امام‌حسين(ع)»، ابعاد مختلف زندگی امام‌حسين(ع) را از ولادت تا شهادت با بهره‌گيری از قرآن و حديث مورد بررسی قرار می‌دهد و افزون بر قرآن كريم و منابع و متون حديثی و تاريخی، از بسياری از تحقيقات جديد و پژوهش‌های نوين سود برده است.

«دانشنامه امام حسين(ع)»، در ۱۵ بخش اصلی و ۱۳۸ فصل، همراه با ترجمه فارسی تدوين شده است. زندگانی امام حسين(ع)، ۴۰۰ بيان و تحليل دربارۀ موضوعات مرتبط، پاسخ به شبهات و نماياندن تحريفات، همچنين ترسيم پنج نقشۀ ابتكاری خط سير كاروان حسينی(ع)، از ويژگی‌های اين دانشنامه است.

اين مجموعه ۱۴ جلدی، ۴۱۹۱ نقل را در شش هزار و ۶۱۲ صفحه به دو زبان فارسی ـ عربی دربر دارد و ۱۵ بخش اصلی «دانشنامه امام حسين(ع)»، عبارت از زندگی خانوادۀ سیّد الشهدا(ع)، فضيلت‌ها و ويژگی‌های امام حسين(ع)، دلايل امامت امام حسين(ع) و فرزندانش، امام حسين(ع) پس از پيامبر اكرم(ص) تا شهادت پدر، امام حسين(ع) پس از شهادت پدر تا قيام عاشورا، خبر دادن پيشاپيش شهادت امام حسين(ع)، خروج امام حسين(ع) از مدينه تا رسيدن به كربلا، از رسيدن امام حسين(ع) به كربلا تا شهادت ايشان، وقايع پس از شهادت امام حسين(ع)، باز تاب شهادت امام حسين(ع) و فرجام كسانی كه در كشتن او و يارانش نقش داشتند، عزاداری و گريه برای امام حسين(ع)، نمونه مرثيه‌هايی كه در سوگ امام حسين(ع) و يارانش سروده شده‌ است، زيارت امام حسين(ع)، مزار امام حسين(ع)، و حكمت‌های رسيده از امام حسين(ع) است.

يادآوری می‌شود، مراسم رونمايی از اين اثر ارزشمند، نوزدهم آذرماه سال‌ ۱۳۸۸ با حضور آيت‌الله صافی گلپايگانی، علی لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرهيختگان حوزه و دانشگاه در تالار علامه مجلسی مؤسّسه علمی ـ فرهنگی دار الحديث برگزار شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما