آموزش زایران حج نیمه اول مهر ماه آغاز می‌شود

خبرگزاری مهر , 27 شهريور 1389 ساعت 10:19

آموزش‌های متمرکز زایران حج تمتع در سراسر کشور از نیمه اول مهر ماه در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.


جامعه: حجت الاسلام حمید احمدی با بیان اینکه از نیمه اول مهر ماه آموزش متمرکز حجاج در مراکز استان‌های سراسر کشور آغاز می‌شود اظهار داشت: این برنامه در استادیوم ۱۲ هزار نفری تهران آغاز می‌شود.

وی زمان احتمالی برگزاری این برنامه در تهران را روز ۱۲ مهر ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق(ع) اعلام کرد و افزود: دفترچه راهنمایی برای برنامه‌های فرهنگی بعثه تهیه شده است که در آن تمامی برنامه‌های ویژه حج تمتع با تمام جزئیات پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: در سال جاری تمامی ایام حج بر اساس ایام مذهبی نامگذاری شده است و مسابقاتی با توجه به مفاهیم قرآنی برای زایران پیش‌بینی شده که در ایران نیز بروشوری بر اساس آیات قرآنی، سیره پیامبر اکرم‌(ص) و اهمیت حج تدوین شده است که قبل از رفتن بین زایران توزیع می‌شود.

وی به تشکیل شورای فرهنگی حج در تمامی کاروان‌ها اشاره کرد و افزود: این شورا زیر نظر روحانی کاروان و با مشارکت مدیر کاروان، روحانی، مدیر، معین، معینه، پزشک و چند نفر از حجاج تحصیل کرده و داوطلب کاروان تشکیل می‌شود و مسئول برنامه‌ریزی و هدایت برنامه‌های فرهنگی کاروان می‌شود.

مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: در سال جاری «یاوران حجاج» در همه کاروان‌ها تشکیل شده تا به عنوان امدادگران فرهنگی و اجتماعی در کنار مسئولان کاروان‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجرای مناسک حج به حجاج کمک کنند.


کد مطلب: 14294

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14294/آموزش-زایران-حج-نیمه-اول-مهر-ماه-آغاز-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir