تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۲
۰
کد مطلب : ۱۴۲۹۵

۳۸ هزار زایر بالای ۶۵ سال در حج تمتع امسال

۳۸ هزار زایر بالای ۶۵ سال در حج تمتع امسال
جامعه: معاون بهداشت و درمان مرکز پزشکی حج و زیارت با تشریح ویژگی‌های پزشکی حج تمتع سال جاری اعلام کرد: ۳۸ هزار زایر بالای ۶۵ سال به حج تمتع اعزام می‌شوند که بخش پزشکی حج و زیارت تمهیدات خاصی برای مراقبت از آنها اندیشیده است.

امین‌رضا طباطبائی، معاون بهداشت و درمان مرکز پزشکی حج و زیارت، با تبیین شرایط خاص حج تمتع سال جاری در زمینه پزشکی گفت: ۴۰ هزار نفر در سال گذشته به دلیل سن بالای ۶۵ سال و یا بیماری به حج تمتع مشرف نشده‌اند که در سال جاری در اولویت اعزام قرار گرفته و به حج اعزام خواهند شد. علاوه بر این افراد بین ۶۰ هزار نفر زایر بیت‌الله الحرام نیز افراد مسن و بیمار وجود دارند به همین دلیل حج تمتع سال جاری به خصوص از نظر پزشکی حج ویژه‌ای است.

وی ادامه داد: آماری که بخش پزشکی حج و زیارت در اختیار دارد ۴۱ هزار زایر تمتع سال جاری دارای بیماری‌های مهم هستند که اعزام آنها به حج مورد تأیید قرار گرفته است و ۳۸ هزار نفر از کل افراد اعزامی را زایران بالای ۶۵ سال تشکیل می‌دهند.

طباطبایی در مورد برنامه‌هایی که مرکز پزشکی حج و زیارت برای پیشگیری از مشکلات احتمالی حج امسال در نظر گرفته است، عنوان کرد: در بخش دارو و تجهیزات، هم از نظر کمیت و هم از نظر اقلام دارویی بازنگری‌هایی صورت گرفته و حجم داروها افزایش یافت که پس از اتمام عمره ۷۰ تن دارو به عربستان ارسال شد.

وی به افزایش آموزش پزشکی زایران و پزشکان اعزامی اشاره کرد و افزود: در بخش نیروی انسانی ۳۰ نفر افزایش نیرو در بخش‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی صورت گرفته است و تغییراتی نیز در نیروهای تخصصی پزشکان داده شده و نیروهای متخصص بیشتری به حج اعزام می‌شوند.

دکتر طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به وضعیت ویژه سال جاری افزایش بیمارستان و بخش‌های درمانی در مکه و مدینه صورت گرفته است گفت : کشور سعودی فقط مجوز یک مرکز پزشکی در مکه و یک مرکز پزشکی در مدینه را به ما می‌دهد و در منا و عرفات نیز مراکز اورژانس برپا می‌شود ولی حجم تخت‌های بیمارستانی را افزایش داده‌ایم.

معاون بهداشت و درمان مرکز پزشکی حج و زیارت در تشریح چگونگی افزایش تخت‌های بیمارستانی متذکر شد: از سازمان حج و زیارت درخواست شد بخشی از ساختمان نزدیک مرکز پزشکی را در اختیار بخش پزشکی قرار دهد که با این مسئله موافقت شد و این ساختمان نه به عنوان یک بیمارستان جدید بلکه به عنوان افزایش یک بخش پزشکی در اختیار پزشکان قرار خواهد گرفت و پیش‌بینی‌های لازم برای تجهیز این بخش انجام گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما