۱۱۰۰زایر بیمار امسال به حج نمی‌روند

خبرگزاری مهر , 28 شهريور 1389 ساعت 9:18

هزار و ۱۰۰ زایر بیت الله الحرام به علت بیماری نمی‌توانند در مراسم حج امسال شرکت کنند.


جامعه: معاون بهداشت و درمان مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: هزار و ۱۰۰ نفر از افرادی که قرار بود به حج تمتع سال جاری اعزام شوند به دلیل مشکلات پزشکی و بیماری از اعزام به حج باز ماندند.

امین‌رضا طباطبائی با اشاره به اینکه هزار و ۱۰۰ زایر بیت الله الحرام به علت بیماری نمی‌توانند در مراسم حج امسال شرکت کنند اظهار داشت: عمده مشکلاتی که موجب می‌شود فرد از استطاعت جسمانی خارج شود بیماری‌های قلبی بوده که در کشور ما بسیار شایع است.

وی افزود: در سن‌های بالا مشکل آلزایمر وجود دارد که در صورت پیشرفته بودن باعث جلوگیری از اعزام زایر می‌شود هر چند که مسئله اعتیاد افراد و بارداری خانم‌ها و همچنین زایران مبتلا به بیماری سرطان همچنان از موانع اعزام به حج محسوب می‌شوند.

طباطبایی در مورد نحوه اعزام کادر پزشکان به حج تمتع سال جاری گفت: علاوه بر اینکه هر کاروانی پزشک مخصوص خود را دارد، گروه‌های پزشکی سازمان حج و زیارت ۱۰ روز قبل از پروازهای زایران به سوی مکه و مدینه پرواز می‌کنند و اقدامات مربوط به آماده‌سازی، تجهیز و راه‌اندازی مراکز پزشکی را انجام می‌دهند تا روزی که زایران وارد مکه و مدینه می‌شوند مراکز پزشکی آماده ارائه خدمات باشند.


کد مطلب: 14299

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14299/۱۱۰۰زایر-بیمار-امسال-حج-نمی-روند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir