بیماری خاصی سلامت زایران ایران را در عراق تهدید نمی‌کند

خبرگزاری مهر , 28 شهريور 1389 ساعت 12:00

در حال حاضر و بر اساس یادداشت تفاهم میان وزارتخانه بهداشت ایران و عراق، اقدامات کنترلی در لب مرزها انجام می‌شود تا از این طریق بیماری‌های واگیر کنترل شود.


جهان: معاون وزیر بهداشت عراق با بیان اینکه بیماری خاصی سلامت زایران ایرانی عتبات عراق را تهدید نمی‌کند گفت: مهمترین تهدید زایران ایرانی از جانب تروریست‌های وهابی است.

دکتر عامر الخضاعی در حاشیه نشست کارشناسان بهداشتی گروه پنج که اخیرا در تهران برگزار شد، گفت: بیماری خاصی سلامت زایران ایرانی عتبات عراق را تهدید نمی‌کند و اقدامات کنترلی در این زمینه به خوبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال بروز بیماری‌های خطرناک واگیر در محل‌های تجمع مردم همواره وجود دارد، افزود: در حال حاضر و بر اساس یادداشت تفاهم میان وزارتخانه بهداشت ایران و عراق، اقدامات کنترلی در لب مرزها انجام می‌شود تا از این طریق بیماری‌های واگیر کنترل شود.

معاون وزیر بهداشت عراق با اشاره به بررسی چهار بیماری واگیر (تب کریمه کنگو، سل، مالاریا، فلج اطفال) در نشست تهران گفت: طی ۹ سال اخیر حتی یک مورد ابتلا به فلج اطفال در عراق گزارش نشده که این نشان می‌دهد به سمت ریشه کنی این بیماری می‌رویم.

الخضاعی با اعلام اینکه رفت و آمدهای زایران دو کشور ممکن است با انتقال بیماری‌های واگیر همراه باشد، افزود: در حال حاضر آنچه باعث نگرانی دولت عراق از حضور زایران ایرانی در عتبات این کشور شده است، حمله تروریست‌های وهابی به کاروان‌های زیارتی ایرانی‌ها است.


کد مطلب: 14305

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14305/بیماری-خاصی-سلامت-زایران-ایران-عراق-تهدید-نمی-کند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir