اعزام هوايی دوسوم زایران به عتبات عاليات

فارس , 30 شهريور 1389 ساعت 9:40

مديركل امور بين‌الملل سازمان حج،سقف اعزام هوایی زایران عتبات را دو سوم مجموع اعزام زایران اعلام کرد.


جامعه: مديركل امور بين‌الملل و راهبری امور زيارتی سازمان حج و زيارت گفت: آنچه به عنوان سقف اعزام هوايی زایران عتبات عاليات در نظر گرفته شده اين است كه بتوانيم دو سوم مجموع اعزام زایران خود را به‌صورت هوايی انجام دهيم.

مهدی شهسواری با اعلام اين خبر گفت: انتقال زایران به‌صورت هوايی به عتبات عاليات از پنجم شهريور ماه آغاز شده است و اين پرواز‌ها به‌صورت هفتگی در روزهای جمعه از تهران به بغداد منتقل می‌شوند كه اين پرواز‌ها هم‌اكنون به‌صورت رفت‌و‌برگشت صورت می‌گيرد؛ در اين دور فقط از هتل‌های درجه ۲ الف با قيمت ۶۶۹ هزار و ۹۰۰ تومان استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تلاش سازمان حج و زيارت برای افزايش ظرفيت اعزام هوايی زایران عتبات عاليات گفت: سازمان حج و زيارت به شدت به دنبال افزايش ظرفيت اعزام هوايی زایران به عتبات عاليات است و قصد داريم ظرفيت پروازی خود را افزايش دهيم.

مديركل امور بين‌الملل و راهبری امور زيارتی سازمان حج و زيارت افزود: آنچه به عنوان سقف اعزام هوايی زایران عتبات عاليات در نظر گرفته‌ايم اين است كه بتوانيم دو سوم مجموع اعزام زایران خود را به‌صورت هوايی انجام دهيم يعنی از مجموع ۴ هزار نفر زایری كه از طريق سازمان حج و زيارت به‌صورت روزانه به عتبات عاليات اعزام می‌شوند، حدود ۳ هزار نفر به‌صورت هوايی به عراق اعزام شوند.

وي متذكر شد: اما شرايط عراق و زير‌ساخت‌های هوايی اين كشور دارای محدوديت‌هايی بسياری است و در حال حاضر امكان و توان چنين امری را ندارد، تلاش سازمان حج و زيارت در راستای افزايش هرچه بيشتر ظرفيت اعزام هوايی زایران به عتبات عاليات است و اين به عنوان نگاه راهبردی و درازمدت برای حج و زيارت تعريف شده است.


کد مطلب: 14315

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14315/اعزام-هوايی-دوسوم-زایران-عتبات-عاليات

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir