ظرفیت بقاع متبرکه مورد غفلت واقع شده است

خبرگزاری رسانيوز , 31 شهريور 1389 ساعت 10:35

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بقاع متبرکه یکی از بزرگترین ظرفیت‌های فرهنگی کشور است.


جامعه: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ظرفیت بقاع متبرکه مغفول مانده و آنگونه که شایسته است از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های قرآنی خراسان رضوی که شب گذشته در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، بقاع متبرکه را یکی از بزرگترین ظرفیت‌های فرهنگی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: برای ورود مردم به مساجد باید تبلیغ کرد اما در مورد بقاع وضعیت به گونه ای دیگر است و این خود مردم هستند که در مناسبت‌های مختلف در بقعه‌ها حضور می یابند از این رو باید برنامه‌های خاص و ویژه‌ای برای آن‌ها تدارک دیده شود.

وی با اشاره به پیگیری نهضت جلسات تفسیر قرآن کریم در کل کشور، یادآور شد: همه قرائت‌ها، تلاوت‌ها و حفظ قرآن کریم بهانه‌ای برای ورود به باطن و عمق مفاهیم کلام الهی است که برای ورود به این بخش باید از مفاهیم و آموزه‌های قرآنی بهره گیریم.

تلاوت و قرائت قرآن؛ دروازه ورود به بطن قرآن
حجت الاسلام شرفخانی تلاوت و قرائت را دروازه ورود به بطن قرآن عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این دروازه مورد توجه بیشتری قرار گرفته است و به فرموده و تأکید رهبر معظم انقلاب باید بیشتر بر روی ترویج مفاهیم قرآنی کار شود که برای نیل به این منظور باید در کنار برگزاری محافل قرآنی مفاهیم قرآن نیز برای مخاطبان تبیین شود.

وی خراسان رضوی را بزرگ ترین مجموعه قرآنی کشور دانست و اذعان داشت: اگر طرحی باشد که بتوانیم آن را در بخش ترویج و توسعه مفاهیم قرآنی اجرایی شود استقبال می‌کنیم البته در این بخش انتظار ما از خراسان به دلیل ظرفیت‌هایی که دارد بیش از سایر نقاط کشور است.

ضرورت استمرار فعالیت‌های قرآنی در طول سال
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برگزاری جلسات قرآن کریم نباید تنها به ماه رمضان محدود شود،تصریح کرد: باید فعالیت‌های قرآنی در طول سال نمود داشته باشد و به زمان و مقطع خاصی محدود نشود تا بتواند به گشترش فرهنگ قرآنی در جامعه مدد رساند.

وی با اشاره به برگزاری ۵۸۰ مسابقه قرآن در کشور در طول سال، ادامه داد: این مسابقات در چندین رشته برگزار می‌شود که اگر بنا باشد هر رشته را مسابقه‌ای جدا در نظر گیریم آمار مسابقات سالیانه به بیش از هزار و ۵۰۰ در سال می‌رسد.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه در ماه رمضان هزار و ۲۰۰ جلسه تفسیر در کل کشور برگزار شده است، تأکید کرد: برای ترویج و توسعه مفاهیم قرآنی و عمل به آموزه‌های کتاب الهی در درون جامعه قرآنی شرط ورود به مسابقات حفظ قرآن را کسب نمره لازم از آزمون مفاهیم قرار دادیم تا بیانات رهبر معظم انقلاب را عینیت بخشیم.

وی یادآور شد: نگاهی که به سازمان اوقاف و امور خیریه وجود دارد این است که بیشتر مسابقات قرآنی را برگزار می‌کند اما این مسابقات تنها بخشی از فعالیت‌های قرآنی سازمان محسوب می‌شود.


کد مطلب: 14323

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14323/ظرفیت-بقاع-متبرکه-مورد-غفلت-واقع-شده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir