تاریخ انتشار
شنبه ۳ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۱
۰
کد مطلب : ۱۴۳۳۰

زایران ايرانی و عراقی بدون رواديد به ۲ كشور سفر می‌كنند

زایران ايرانی و عراقی بدون رواديد به ۲ كشور سفر می‌كنند
جامعه: كاردار عراق در ایران گفت: دولت عراق به دنبال آن است كه زایران ایرانی و عراقی بدون روادید بتوانند به دو كشور سفر كنند.

حامد عباس امروز در گفت‌و‌گو با فارس در آبادان اظهار داشت: عراق به دنبال گسترش همه جانبه مناسبات خود با ملت بزرگ و برادر ایران اسلامی است و در این خصوص گام‌های خوبی نیز تاكنون برداشته شده است.

وی افزود: در حال حاضر بخش اعظمی از تردد در عراق مربوط به زایران ایرانی است كه باعث تحرك بیشتری در سطح كشور عراق شده است.

كاردار عراق در ایران در خصوص اینكه چرا تاكنون موضوع تردد مردم ساكن در مناطق مرزی دو كشور بدون نیاز به روادید محقق نشده است، تصریح كرد: دولت عراق به دنبال آن است كه اساساً شهروندان ایرانی و عراقی بدون نیاز به گرفتن روادید(ویزا) به دو كشور سفر كنند كه در این زمینه امیدواریم بتوانیم گام‌های خوبی را در آینده نزدیك برداریم.

عباس در ادامه در خصوص تامین امنیت زایران ایرانی در عراق گفت: تمام تلاش دولت عراق تامین آسایش و امنیت كامل برای زائران ایرانی است كه تاكنون نیز اقدامات موثری برداشته شده و اگر برخی مواقع شاهد اتفاقاتی بوده‌ایم این موضوع ناشی از ناامنی در عراق نیست بلكه ناشی از برخی شیطنت‌ها است كه از آرامش و امنیت عراق ناخشنود است.

كاردار عراق در ایران همچنین در خصوص برگزاری نمادین آیین حركت كشتی دوست موسوم به محبت و مودت گفت: این حركت گام اول است و در آینده می‌بایست اقدامات بیشتر و مهم‌تری برای گسترش دوستی و برداری بین دو ملت ایران و عراق برداشته شود.

عباس اظهار داشت: معتقدیم روابط همه جانبه با ملت بزرگ ایران باید به بهترین نحو ممكن افزایش یابد و در این خصوص نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی از سوی دو طرف ایرانی و عراقی صورت گرفته است.

وی افزود: گسترش روابط دولت متمدن و بزرگ ایران و عراق می‌تواند به ثبات و امنیت منطقه كمك شایانی بكند.

وی تصریح كرد: امیدواریم به زودی شاهد تحولات جدی در روابط دو كشور باشیم.

حامد عباس در خصوص وضعیت تشكیل دولت عراق گفت: به زودی شاهد رفع اختلافات و تشكیل دولت عراق خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما