آموزش کنترل استرس برای روحانیون حج

خبرگزاری مهر , 4 مهر 1389 ساعت 11:04

معاون آموزش بعثه مقام معظم رهبری گفت: این آموزش‌ها از سال آینده برای تمامی حجاج اجرا می‌شود.


جامعه: معاون آموزش بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به استرس‌های ناشی از تراکم جمعیت، گرمای هوا، تند خویی عرب‌ها و تعدد اعمال واجب و مستحبی در زمان حج گفت: به همین منظور از سال جاری روحانیون کاروان‌ها آموزش‌های مدیریت اضطراب و کنترل استرس زایران را فرا می‌گیرند.

حجت الاسلام حمید احمدی با بیان اینکه در سال جاری برای اولین بار آموزش مجازی مناسک حج برای زایران ایرانی انجام می‌شود گفت: به دلیل دسترسی محدود و پایین بودن سرعت اینترنت در کشور تحقق این طرح بسیار مشکل است ولی تا کنون بیش از ۲۰۰ نفر از زایران جوان آموزش‌های حج را در فضای مجازی آموزش دیده‌اند.

وی افزود: بیشترین متقاضیان آموزش‌های مناسک حج در فضای مجازی را زایران جوان تشکیل می‌دهند که بر اساس آمارها روزانه ۳۵ نفر به صورت آن‌لاین از کلاس‌های آموزشی بعثه استفاده می‌کنند.

احمدی در مورد جدید‌ترین آموزش‌های حوزه بعثه مقام معظم رهبری ویژه زایران بیت الله الحرام گفت: گرمای هوا، تراکم جمعیت و تعدد انجام واجبات و مستحبات و تندخویی عرب‌ها موجب استرس و اضطراب حجاج در ابتدای ورود به مکه و مدینه می‌شود که بدین منظور از سال جاری روحانیون کاروان‌ها آموزش‌های مدیریت اضطراب و کنترل استرس زائران را فرا می‌گیرند.

وی گفت: این آموزش‌ها از سال آینده برای تمامی حجاج اجرا می‌شود.

معاون آموزش بعثه مقام معظم رهبری در پاسخ به این پرسش که آیا بعثه برنامه‌ای برای آموزش‌های حج به صورت سه بعدی دارد گفت: تولید نرم افزارهای آموزشی حج به صورت سه بعدی در دستور کار معاونت آموزشی قرار گرفته که هم اکنون در حال مطالعه است.

احمدی در مورد اهمیت آموزش‌های قبل از اعزام به حج گفت: حتی افرادی که در سال‌های قبل به حج مشرف شده‌اند باید آموزش مجدد ببینند زیرا برخی از استفتاعات مراجع در مورد برگزاری مناسک حج براساس مقتضیات روز تغییر کرده و همچنین عربستان هر سال در برگزاری مراسم حج تغییراتی انجام می‌دهد.


کد مطلب: 14340

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14340/آموزش-کنترل-استرس-روحانیون-حج

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir