احتمال شکایت سازمان حج و زیارت ایران از سوریه

آتی نیوز , 4 مهر 1389 ساعت 14:41

به علت نبود متولی و مکان اسکان، ۱۵۰ زایر که در میان آنان زنان و مردان سالخورده وجود داشت در خیابان‌های اطراف حرم حضرت زینب حدود هفت ساعت معطل شدند.


جامعه: حدود ۱۵۰ زایر ایرانی كه با بی‌مسئولیتی شرکت‌های خصوصی گردشگری در سوریه سرگردان شده بودند، مشکلاتی را برای مسئولان ایرانی حاضر در این كشور به وجود اوردند.

این گروه از شهر ورامین و یکی از روستاهای سبزوار از طریق یك آژانس گردشگری ثبت‌نام کرده بودند که پس از اقامت یک هفته ای در سوریه که همراه با بلاتکلیفی و سرگردانی بود با کمک سازمان حج و زیارت کشورمان به تهران بازگشتند.

این افراد هفته گذشته و با فراهم کردن بلیت یکطرفه راهی سوریه شده بودند اما محل اقامت برای آنان از پیش تدارک نشده بود و لذا این افراد پس از ورود به فرودگاه با زحمت فراوان و تحمل دردسرهای زیاد در سه مسافرخانه بدون استاندارد اسکان داده شدند.

یکی از مشکلات این گروه این بود که با هتل‌های محل اقامت تسویه حساب نکرده بودند و لذا مدیریت این هتل‌های حاضر به تحویل گذرنامه‌ها نمی‌شد که با پادرمیانی مسئولان كشورمان در دمشق و تامین هزینه اقامت مشکل برطرف شد و زایران در آخرین لحظات راهی فرودگاه شدند.

هفته گذشته نیز یک گروه ۶۰ نفره از زایران با اقدام یک شرکت گردشگری خصوصی برای اعزام به کربلا به دمشق رفته بودند اما به علت نبود متولی و مکان اسکان این افراد که در میان آنان زنان و مردان سالخورده وجود داشت در خیابان‌های اطراف حرم حضرت زینب حدود هفت ساعت در آوارگی بسر می‌بردند.

به گفته یكی از مسئولان حاضر در سوریه برخی از مشکلات زایران در این كشور واقعا فاجعه آمیز است از جمله اینکه چند روز قبل برخی از این زایران در هتلی اسکان داده شده اند که کارکنان آن هتل مزاحمت‌هایی را برای دختران و زنان هموطن ایجاد کردند.

قرار است به زودی و از طریق مسئول سازمان حج و زیارت کشورمان در سوریه شكایتی تحویل دولت این كشور شود تا با این نوع رفتارهای نادرست، برخورد شدیدی صورت بگیرد.


کد مطلب: 14341

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14341/احتمال-شکایت-سازمان-حج-زیارت-ایران-سوریه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir