سفرهای زيارتی وزارت علوم مورد ارزيابی و بررسی قرار می‌گيرد

ایکنا , 5 مهر 1389 ساعت 11:42

به منظور افزايش سطح كيفی اين سفر معنوی، در حال حاضر كميته‌ای در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تشكيل شده است كه در حال آسيب‌شناسی و ارزيابی اين سفر است.


جامعه: مديركل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری از اعزام دانشگاهيان به سفر فرهنگی ـ زيارتی سوريه تا پايان آذرماه و تشكيل كميته ارزيابی به منظور آسيب‌شناسی و ارتقای كيفيت اين سفر معنوی خبر داد.

جليل دارا، مديركل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری، با بيان اين خبر افزود: با توجه به افزايش سطح كيفی و كمی سفرهای وزارت علوم و نيز اردوی زيارتی ـ فرهنگی سوريه طی سال‌ اخير و با عنايت به استقبال خوبی كه از سوی دانشجويان صورت گرفته است، به منظور افزايش سطح كيفی اين سفر معنوی، در حال حاضر كميته‌ای در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تشكيل شده است كه در حال آسيب‌شناسی و ارزيابی اين سفر است.

وی با اشاره به اينكه اعزام دانشگاهيان به سوريه در مرحله اول تا پايان آذرماه ادامه خواهد داشت افزود: چنانچه روند كنونی اعزام به سوريه توسط كميته مذكور مثبت ارزيابی شود؛ ثبت‌نام مرحله دوم در ابتدای سال تحصيلی جديد دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی آغاز خواهد داشت.

دارا تصريح كرد: در مرحله دوم اعزام، تصميم ما بر اين است تا بر سطح كيفيت و كميت اين سفر بيافزاييم؛ لذا علاوه بر بهبود محتوايی و برنامه‌های فرهنگی سفر، چند ايستگاه پروازی ديگر نيز جهت افزايش و تسهيل اعزام دانشگاهيان در چند استان ديگر فراهم خواهد شد.

مديركل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم با بيان اين مطلب افزود: برای افزايش سطح بينش و معرفت دانشجويان قبل از اعزام به اين سفر معنوی بر آن هستيم تا با تهيه و تدارك بسته‌های آموزشی و يا در صورت امكان با برگزاری كلاس‌های آموزشی برای اين گروه نسبت به اين مهم اقدام كنيم.

وی تصريح كرد: اعزام دانشگاهيان به سفر فرهنگی زيارتی سوريه از ۲۶ تير ماه سال جاری آغاز شده كه هر هفته ۱۴۰ نفر از دانشگاهيان به صورت متمركز و در قالب كاروان‌های ويژه، از اماكن زيارتی تاريخی و مذهبی كشور سوريه بازديد كرده‌اند.

دارا در خصوص اهداف برپايی اين برنامه‌ها اظهار كرد: هدف از برگزاری اين برنامه تقويت فضای معنوی و مذهبی در دانشگاه‌ها و تعامل مؤثر و پويای دانشگاهيان به عنوان سفيران فرهنگی كشور عزيزمان ايران با كشور سوريه و در راستای افزايش وحدت و همبستگی دو كشور خواهد بود.

دارا در خاتمه با اشاره به بخش‌های مختلف طراحی شده برای سفر سوريه افزود: البته بايد به اين نكته توجه داشت كه سعی ما بر اين بوده است تا دانشجويان در كنار فضای معنوی موجود در اين سفر، با بخش‌های دانشگاهی و تحقيقاتی كشور سوريه نيز آشنايی پيدا كنند و از اين طريق بتوان شاهد ارتقای تعاملات موجود فی ما بين دو كشور در حوزه‌های علميه و تحقيقاتی باشيم.


کد مطلب: 14349

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14349/سفرهای-زيارتی-وزارت-علوم-مورد-ارزيابی-بررسی-قرار-می-گيرد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir