مغازه‌داران سوریه از پذیرفتن ریال زایران ایرانی خودداری می‌کنند

آتی نیوز , 11 مهر 1389 ساعت 14:11

افزايش قيمت ارزها در مقابل پول ايران نگرانی بسياری از مغازه‌داران در بازارهای حميديه، صالحيه و اسواق الخير دمشق را در پی داشت که هنگام تبديل به لير سوريه يا دلار و يورو متضرر شوند و آنها از قبول کردن پول کشورمان هنگام خريد زایران خودداری می‌کردند.


جهان: افزايش کم سابقه قيمت انواع ارزهای خارجی در کشور عاملی شد تا در چند روز گذشته بيشتر مغازه‌های سوريه از پذيرفتن پول کشورمان از زایران ايرانی خوداری کنند.

همزمان با افزايش قيمت ارزهای خارجی به ويژه دلار و يورو، قيمت اين ارزها در سوريه نيز در مقابل پول کشورمان افزايش يافت.

در حال حاضر در این کشور هر يک دلار معادل ۱۰۸۰ تا ۱۱۰۰ تومان معامله می‌شود و هر يک يورو نيز ۱۵۵۰ تا ۱۵۸۰ تومان است ضمن آنکه قيمت لير سوريه نيز مقابل ريال ايران در يک هفته گذشته با ۳۰ ريال افزايش به ۲۵۰ ريال رسيده است.

افزايش قيمت اين ارزها در مقابل پول ايران نگرانی بسياری از مغازه‌داران در بازارهای حميديه، صالحيه و اسواق الخير دمشق را در پی داشت که هنگام تبديل به لير سوريه يا دلار و يورو متضرر شوند و آنها از قبول کردن پول کشورمان هنگام خريد زایران خودداری می‌کردند.

براساس اخبار دريافتی از صبح امروز تعداد کمی از مغازه‌داران مانند گذشته پول کشورمان را از زایران ايرانی با قيمت خيلی پائين در مقابل لير دريافت می‌کنند اما بسياری از آنان همچنان خواهان دلار يا لير سوريه هستند.


کد مطلب: 14378

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14378/مغازه-داران-سوریه-پذیرفتن-ریال-زایران-ایرانی-خودداری-می-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir