کودک ۶ ساله و پیرمرد ۹۳ساله جوانترین و پیرترین زایران حج هستند

خبرگزاری مهر , 13 مهر 1389 ساعت 10:54

کم سن‌ترین زایر تهرانی دختر بچه‌ای ۶ ساله و مسن‌ترین زایر تهرانی پیرمردی ۹۳ ساله است.


جامعه: علی محدث رئیس سازمان حج و زیارت استان تهران صبح دوشنبه در مراسم آموزش مناسک حج به زایران تهرانی در استادیوم آزادی تهران با بیان اینکه ۱۸ هزار زایر بیت الله الحرام از استان تهران در قالب ۱۱۵ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند، گفت: از این تعداد ۷۷ کاروان مدینه قبل و ۳۸ کاروان مدینه بعد هستند.

وی با بیان اینکه کم سن ترین زایر تهرانی دختر بچه ای ۶ ساله و مسن ترین زایر تهرانی پیرمردی ۹۳ ساله است، گفت: در حج امسال ۳۵ درصد از زائران تهرانی زیر ۵۰ سال، ۲۸ درصد بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۳۷ درصد زائران بالای ۶۰ سال را تشکیل می دهند که از این تعداد ۴۹ درصد مردان و ۵۱ درصد زنان هستند.

محدث با تاکید بر رعایت بهداشت و درمان زایران در مناسک حج افزود: تمامی زایران باید تا ۱۰ روز قبل از اعزام واکسن مننژیت خود را تزریق کرده و کارت واکسن دریافت کنند.

وی گفت: از زایرانی که دارای بیماری خاص هستند درخواست می‌شود داروهای مورد نیاز خود را به اندازه کافی همراه داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت استان تهران با اشاره به اینکه بر اساس قوانین عربستان همراه داشتن قرص و شربت کدئین‌دار تخلف محسوب می‌شود اظهار داشت: زایران تهرانی توجه داشته باشند که در طول مناسک حج باید تمامی قوانین عربستان را رعایت کرده و از هرگونه نزاع و درگیری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تمامی زایران حج دو روز قبل از اعزام و دو هفته بعد از بازگشت از حج تحت پوشش کامل بیمه درمانی قرار دارند، گفت: بار همراه زایران در هنگام رفت تا سقف ۳۰۰ هزار تومان و در هنگام برگشت از حج تا سقف ۶ میلیون تومان تحت پوشش بیمه قرار دارد.

محدث تصریح کرد: با توجه به اینکه زایران ۱۰ استان دیگر نیز از فرودگاه مهرآباد به مکه و مدینه اعزام می‌شوند حضور به موقع زایران در فرودگاه ضروری است و زایران توجه داشته کنند که بیش از دو چمدان و یک ساک دستی همراه نداشته باشند زیرا در هنگام برگشت بار بیشتر از ۴۵ کیلو تخلف محسوب می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت استان تهران به زایران توصیه کرد از حمل ساک دستی هنگام حضور در منا و عرفات خودداری کرده و پس از هر نماز جماعت در بیت الله الحرام برای جلوگیری از تراکم جمعیت هنگام سوار شدن به اتوبوس با تاخیر حرم را ترک کنند.


کد مطلب: 14387

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14387/کودک-۶-ساله-پیرمرد-۹۳ساله-جوانترین-پیرترین-زایران-حج-هستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir