تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۳
۰
کد مطلب : ۱۴۳۸۹

تمامی حجاج ثبت نامی تا سال ۹۲ مشرف می‌شوند/ متقاضيان ثبت نام حج عمره از نيمه دوم سال ۹۰ اقدام کنند

تمامی حجاج ثبت نامی تا سال ۹۲ مشرف می‌شوند/ متقاضيان ثبت نام حج عمره از نيمه دوم سال ۹۰ اقدام کنند
جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ‌از نیمه‌های ماه صفر عملیات اعزام دو میلیون و ۷۰۰ هزار زایر حج عمره اعلام می‌شود که طی سال‌های ۹۰ و ۹۱ و ۹۲ این تعداد به حج عمره اعزام خواهند شد.

لیالی افزود: برای اعزام زایران حج عمره سال ۹۰ مقدمات و مذاکرات لازم با شرکت‌های صعودی در حال انجام است.

وی، با اشاره به اینکه با برنامه زمان‌بندی شده از نیمه‌های ماه صفر عملیات اعزام زایران عمره اعلام می‌شود، تأکید کرد: ۷۰۰ هزار نفر در سیستم بانک اطلاعاتی زایران عمره وجود دارد و دو میلیون نفر نیز در بانک ملت ثبت‌نام کرده بودند‌ که در قرعه کشی که روز چهارشنبه گذشته انجام شد، اسامی تعیین و از طریق بانک ملت اعلام می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص نحوه اعزام زایران حج عمره اظهار داشت: اعزام زایران طی سال‌های ۹۰ و ۹۱ و ۹۲ انجام می‌شود و متقاضیان برای ثبت نام عمره می‌توانند از نیمه دوم سال ۹۰ اقدام کنند.

وی گفت: زایران ثبت نام‌های جدید عمره که از سال ۹۰ انجام می‌شود، از سال ۹۲ به حج عمره اعزام می‌شوند.

*۴۰ درصد حاجی‌ها در هتل اقامت خواهند داشت
لیالی با اشاره به اینکه زایران از ۱۷ ایستگاه پروازی جابه جا می‌شوند تصریح کرد: امسال تمامی زایران مدینه در مجتمع‌های هتلی اقامت خواهند داشت.

وی، در خصوص نحوه اقامت زایران افزود: امسال ۴۰ درصد از زایران در مکه در نظام هتلی اقامت دارند و بقیه در ساختمان‌های اقامتی مستقر می‌شوند.

* غذاهای رژیمی در اختیار زایران قرار می‌گیرد
رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه در سفر زایران ۱۰۰ درصد از تغذیه متمرکز استفاده می‌کنند، یادآور شد: امسال غذاهای مورد نیاز برای تمامی زایران مستقر در مکه را از آشپزخانه‌های متمرکز زایران تهیه خواهیم کرد.

وی، اضافه کرد: غذاهای رژیمی مورد نیاز زایران از یک روز قبل باید توسط کاروان‌ها اعلام شود تا غذاهای رژیمی مورد نیاز زایران در اختیار آنها قرار گیرد.

* تأخیرهای بالای شش ساعت منجر به جریمه ایرلاین‌ها می‌شود
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در تمامی قراردادهایی که با ایرلاین‌ها منعقد کردیم، قید شده در صورتی که تأخیرهای ایرلاین با تأخیر کمتر از شش ساعت همراه باشد باید از زایران پذیرایی کنند و در صورتی که بالاتر از شش ساعت تأخیر داشته باشند باید علاوه بر برگرداندن زایران به هتل خسارت و هزینه پذیرایی را متقبل شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما