ساخت مستند «مسير سبز» درباره امام‌رضا(ع)

سايت خبری قرآنی , 14 مهر 1389 ساعت 11:30

مستند «مسير سبز» درباره امام رضا(ع) توسط «فرزاد جمشيدی»، مجری برنامه‌های سحرگاهی ماه رمضان ساخته می‌‌شود.


فرهنگ: فرزاد جمشيدی، مجری برنامه‌های سحرگاهی ماه رمضان كه مستند مسير سبز درباره امام رضا(ع) را كارگردانی می‌كند، درباره اين مستند گفت: اين پروژه از طرف سيما فيلم به من سپرده شده و اولين مستند تلويزيونی است كه مسير حركت امام رضا(ع) از مدينه تا مرو را طبق اسناد تاريخی نشان می‌دهد.

وی تصريح كرد: بيش از يك سال است كه كار پژوهشی اين مستند توسط يك گروه پژوهشی خبره متشكل از ۱۹ نفر از مورخان تاريخ اسلام آغاز شده كه پس از پايان مراحل تحقيقاتی فيلمبرداری اين مستند آغاز خواهد شد.

جمشيدی ادامه داد: مردم ايران رابطه عاطفی و احساسی با امام رضا(ع) دارند اما صرف رابطه عاطفی كفايت نمی‌كند و برای بهبود زندگی دينی و معنوی ما نيازمند آن هستيم كه در عمل به معارف رضوی پايبند بوده و عواطفمان نسبت به ايشان تبديل به معرفت رضوی شود.

وی گفت: به اعتقاد من همه ما ايرانی‌ها ميهمان اين سرزمين هستيم و سرزمين ايران متعلق به امام‌رضا(ع) است چون همه ما می‌آييم و می‌رويم اما ايشان است كه در اين كشور ماندگار و جاودانه شده‌است.

جمشيدی با بيان اينكه مردم ما با معارف و سيره رضوی در عمل فاصله دارند، اظهار كرد: امام رضا(ع) حق بزرگی بر گردن همه ايرانی‌ها دارند و ما هويت اسلامی و شيعی‌مان را مديون ايشان هستيم لذا بايد قدرشان را بيشتر بدانيم.

وی ادامه داد: قدر دانستن امام‌رضا(ع) به معنای عمل به سيره و انديشه ايشان است كه متأسفانه ما در اين زمينه ضعف جدی داريم.

مجری سلسله برنامه‌های روضه رضوان با بيان اينكه زائران بايد مورد توجه جدی مسئولان و برنامه‌ريزان كشور به‌ويژه مديران شهر مشهد قرار گيرد، تصريح كرد: سالانه ميليون‌ها ايرانی و حتی غير ايرانی وارد مشهد می‌شوند كه اين تعداد ظرفيت ويژه‌ای را برای فعاليت‌های فرهنگی و دينی در اختيار مديران شهری مشهد قرار می‌دهد و آن‌ها بايد از اين فرصت جهت اصلاح رفتار مردم و تعميق باورهای دينی آ‌ن‌ها بهره ببرند.

جمشيدی به بعد برجسته علمی امام‌رضا(ع) اشاره كرد و يادآور شد: ايشان به دليل جايگاه والای علمی كه دارند در ميان ائمه اطهار(ع) به عالم آل محمد(ص) مشهور هستند و ما بايد از اين بعد وجودی ايشان در دنيای امروز كه علم به شدت مورد توجه ملت‌ها قرار دارد، استفاده و الگوبرداری كنيم.

جمشيدی به هنرهای زيبای به كاررفته در حرم رضوی هم اشاره كرد و افزود: حرم رضوی نماد هنر اسلامی است كه اين هنرها براساس مبانی فكری و اعتقادی اسلام و مذهب تشيع ساخته شده و زائرانی كه وارد حرم می‌شوند بايد با اين هنرها و معانی نهفته در آن‌ها آشنا شوند.

وی ادامه داد: اين هنرها در حقيقت ابراز ارادت هنرمندان به ساحت حضرت رضا(ع) است و زائران را به لحاظ روحی و روانی آماده زيارت و ارتباط روحی و قلبی با حضرت رضا(ع) می‌كند.


کد مطلب: 14394

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14394/ساخت-مستند-مسير-سبز-درباره-امام-رضا-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir