نقش دین در زندگی فردی و اجتماعی بررسی می‌شود

14 مهر 1389 ساعت 11:46

هفتمین دور گفتگوی دینی با کلیسای ارتدوکس روسیه با موضوع «نقش دین در زندگی فرد و جامعه» از سوی مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از چهارشنبه ۱۴ مهرماه به مدت دو روز در تهران برگزار می‌شود.


خیمه: نشست «نقش دین در زندگی فرد و جامعه» با حضور مهدی مصطفوی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نمایندگان کلیسای ارتدوکس روسیه طی امروز و فردا ( ۱۴ و ۱۵ مهرماه) در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.

در این همایش مقالاتی از سوی شخصیت‌های مسلمان و مسیحی ارتدکس ارائه می‌شود.

دکتر مهدی مصطفوی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اسقف فیافیلاکت موضوع نقش دین در سلامت معنوی جامعه را بررسی می‌کنند.

نقش دین در بهبود مناسبات اجتماعی و آزادی نیز موضوعی است که از سوی حجت الاسلام دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آسیپوف آلکسی الیج استاد دانشگاه نیز به بررسی موضوع حقوق و دین از دیدگاه مسیحیت ارتدکس می‌پردازد.

تناسب سنت‌های مسیحیت ارتدوکس با اصل حقوق و آزادی انسان و نقش دین در اعتلای ارزش‌های اخلاقی و غلبه بر اضطراب‌های روانی از سوی ایگومن فیلیپ ریابیخ و دکتر محمد محمد رضایی مورد بحث قرار می‌گیرد.

دکتر یونس نوربخش و ایگومن الکساندر زرکش اف نیز نقش دین در جامعه سکولار و خطابه دینی به دنیای سکولار را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.

نقش دین در تثبیت خانواده و ارزش‌های آن و نقش دین در تحکیم بنیاد خانواده از سوی کشیش سرگی زواناریف و دکتر شکوه نوابی نژاد مطرح شده و حجت اسلام محسن غرویان و سافاناف دیمتری ولادیمیراویچ نیز به تأثیر دین در اخلاق فرد و نقش سنت‌های مذهبی در شکل‌گیری تمدن‌های روس و ایرانی می‌پردازند.

ششمین دور گفتگوهای اسلام و مسیحیت ارتدکس با عنوان "خدا و انسان در اسلام و مسیحیت" تیرماه سال ۱۳۸۷ در روسیه برگزار شد. همچنین پنجمین دور این گفتگوها اسفند ماه ۱۳۸۴ با حضور اندیشمندان مسلمان و مسیحی ایران و روسیه و با محوریت "معاد و نقش آن در زندگی امروز بشر" در تهران برگزار شد.


کد مطلب: 14395

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14395/نقش-دین-زندگی-فردی-اجتماعی-بررسی-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir