نمايشی درباره زندگی همسر امام حسين(ع)

خبرگزاری مهر , 18 مهر 1389 ساعت 9:36

«بی‌سرزمین‌تر از باد» از اواخر دوره ساسانیان و با اسارت دختران یزدگرد ادامه می‌یابد تا به واقعه کربلا و زندگی شهربانو همسر امام حسین‌(ع) می‌رسد.


فرهنگ: حسن باستانی قصد دارد امسال در جشنواره تئاتر فجر با نمایش «بی سرزمین‌تر از باد» به زندگی شهربانو همسر امام حسین‌(ع) بپردازد.

باستانی در این باره گفت: نمایشنامه «بی‌سرزمین تر از باد» در سال ۸۵ توسط نشر قطره به چاپ رسیده است. این نمایش برای شرکت در بخش چشم‌‌انداز بیست و نهمین جشنواره تئاتر فجر پذیرفته شده است و از این هفته تمرینات این نمایش را آغاز می‌کنم.

وی ادامه داد: تاکنون بیشتر بازیگران این نمایش مشخص شده‌‌اند. فریبا خادمی، کرامت رودساز، کورش خزائی، منوچهر علیپور، محسن علی‌محمدی بازیگران انتخاب شده نمایش هستند.

باستانی افزود: این اثر از فضایی تاریخی برخوردار است اما قرار نیست به صورت کاملا تاریخی روی صحنه برود. در این نمایش قصد دارم فضای اجرایی مدرنی را با یک داستان تاریخی ادغام کنم.

این کارگردان تصریح کرد: «بی‌سرزمین‌تر از باد» از اواخر دوره ساسانیان و با اسارت دختران یزدگرد ادامه می‌یابد تا به واقعه کربلا و زندگی شهربانو همسر امام حسین‌(ع) می‌رسد. داستان این نمایش بیشتر در ارتباط با شهربانو است.

عوامل دیگر این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: یاسمن نصرتی و میترا شجاعی، گروه کارگردانی : محمد محمدی، طراح بروشور و لباس: فرنوش ارجمندی.


کد مطلب: 14413

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14413/نمايشی-درباره-زندگی-همسر-امام-حسين-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir