فعاليت بيش از ۲ هزار هيئت مذهبی در آذربايجان شرقی

ایکنا , 19 مهر 1389 ساعت 13:35

به گفته مديركل سازمان تبليغات اسلامی آذربايجان شرقی، ۲ هزار و ۶۵۶ هيئت مذهبی در این استان فعال است.


ایران‌زمین: مديركل سازمان تبليغات اسلامی آذربايجان شرقی گفت: ۲ هزار و ۶۵۶ هيئت مذهبی در آذربايجان شرقی فعال هستند و بخش قابل توجهی نيز به‌صورت هيئت مذهبی غيررسمی فعاليت می‌كنند.

حجت‌الاسلام «حميد عظيمی» مديركل سازمان تبليغات اسلامی آذربايجان شرقی با تأكيد بر حمايت از تشكل‌های مذهبی ـ مردمی، خواستار گسترش فعاليت‌های مذهبی با محوريت مردم شد.

وی با اشاره به گسترش فعاليت هيئات مذهبی در تبريز و ساير شهرستان‌های آذربايجان شرقی، اظهار كرد: ۲ هزار و ۶۵۶ هيئت مذهبی در آذربايجان شرقی فعال هستند و بخش قابل توجهی نيز به‌صورت هيئت مذهبی غيررسمی فعاليت می‌كنند.

وی تصریح كرد: فعاليت‌های تخصصی فرهنگی در اين سازمان در حالی صورت می‌گيرد كه كمبود شديد بودجه و اعتبارات در اين سازمان موجب بروز مشكلاتی در راستای ايفای وظيفه فرهنگی و دينی شده‌است.

عظيمی تأكيد كرد: فعاليت ساختاری و برنامه‌ريزی شده در حوزه دين از وظايف اصلی و مهم تبليغات اسلامی است و ساير تشكيلات در اين راستا ورود تخصصی نداشته‌اند و حضور برخی دستگاه‌ها در اين راستا به‌صورت مقطعی بوده‌است.

وی افزود: ‌دولت نهم و دهم رويكرد فرهنگی داشته و در همين راستا برخی ادارات دولتی حضور بيشتری در عرصه فعاليت‌های مذهبی و فرهنگی داشته‌اند اما با اين حال فعاليت تخصصی در اين راستا بر عهده تبليغات اسلامی است.

مديركل سازمان تبليغات اسلامی آذربايجان شرقی با تأكيد بر حمايت از تشكل‌های مذهبی مردمی خواستار گسترش فعاليت‌های مذهبی با محوريت مردم شد و اظهار كرد: فعاليت‌های مردمی در بخش‌های مختلف قرآنی، مذهبی و برگزاری جلسات عقيدتی از حمايت اين سازمان برخوردار هستند و در راستای ارتقای سطح اين جلسات و هيئات مذهبی تربيت نيروی انسانی متخصص مورد نظر بوده‌است.

مديركل سازمان تبليغات اسلامی آذربايجان شرقی با اشاره به فعاليت اين سازمان در عرصه اعزام مبلغ افزود: كمبود مبلغ يكی از مسائل مهم و از دغدغه‌های تبليغی بوده كه موجب شده‌است اين مسئله به يكی از نگرانی‌های جامعه مذهبی تبديل شود.

عظيمی با بيان اينكه بايد گروه‌های مردمی در اين راستا فعاليت داشته باشند، اظهار كرد: خانواده‌ها فرزندان خود را به سوی تحصيل در حوزه‌های علميه سوق دهند و آنان را در اين راستا تشويق كنند.

وی تأسيس مدارس صدرا را با هدف كادرسازی برای آينده نظام اسلامی دانست و گفت‌: در اين مدارس دانش‌آموزان مستعد و درسخوان خانواده‌های متدين پذيرش می‌شوند كه در حال حاضر با توجه به كمبود فضای آموزشی اين مدارس ثبت‌نام دانش‌آموز با محدوديت صورت می‌گيرد.

فعاليت‌های مردمی را بخش‌های مختلف قرآنی، مذهبی و برگزاری جلسات عقيدتی از حمايت اين سازمان برخوردار است و در راستای ارتقای سطح اين جلسات و هيئات مذهبی تربيت نيروی انسانی متخصص مورد نظر بوده‌است.


کد مطلب: 14432

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14432/فعاليت-بيش-۲-هزار-هيئت-مذهبی-آذربايجان-شرقی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir