ضرورت توجه جدی به زایران و حفظ عزت ایرانی

20 مهر 1389 ساعت 11:21

احمدی‌نژاد در دیدار با مسئولان حج، با تاکید بر ضرورت ایجاد فرصت‌های لازم برای پیگیری اهداف اصلی حج و حقیقت حج، گفت: حج یک عبادت معمولی نیست بلکه تمرین زندگی جهانی، مدیریت جهانی و تجلی مدیریت جهانی اسلام، اندیشه‌های اسلامی و اسلام ناب است.


جامعه: محمود احمدی‌نژاد در دیدار مسوولان و دست‌اندرکاران حج تمتع سال جاری با تأکید بر این‌که ظرفیت‌های عظیمی در مناسک حج وجود دارد، اظهار کرد: امروز بین ملت‌های جهان مطالبه و انتظار و پیگیری برای حاکمیت اندیشه و مکتب جدید مشاهده می‌شود و بی‌تردید به‌جز اندیشه الهی و مکتب پیامبر خاتم اسلام(ص) نمی‌تواند به این مطالبه عمومی پاسخ دهد. بنابراین مسوولیت سنگین ملت ایران معرفی و تبیین چنین اندیشه‌ای است.

احمدی‌نژاد افزود: حج یک عبادت معمولی نیست بلکه تمرین زندگی جهانی، مدیریت جهانی و تجلی مدیریت جهانی اسلام، اندیشه‌های اسلامی و اسلام ناب است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: مناسک حج فرصت استثنایی و ظرفیت عظیمی برای ترویج اندیشه انقلاب است. به همان نسبتی که اندیشه‌های انقلابی در دنیا درخشان‌تر می‌شوند، دشمنان نیز به همان نسبت عصبانی‌تر می‌شوند، بنابراین در چنین شرایطی باید هوشمندانه‌تر رفتار کرد تا بتوان مأموریت اصلی که همانا ابلاغ پیام انقلاب و اسلام ناب است به بهترین نحو انجام شود.

رییس دولت دهم همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه برگزاری باشکوه مناسک معنوی حج ضرورت توجه جدی به زایران و حفظ عزت ایرانی را در جریان این مراسم بزرگ مورد تأکید قرار داد.

وی با اعلام آمادگی دولت برای همکاری و پشتیبانی از اقدامات سازمان حج و زیارت، بر ضرورت توجه به آموزش زایران تأکید کرد و گفت: مسلمانان جهان توجه و علاقه خاصی به برقراری ارتباط با زایران ایرانی دارند که باید به این علاقه پاسخ مناسب داده شود.


کد مطلب: 14438

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14438/ضرورت-توجه-جدی-زایران-حفظ-عزت-ایرانی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir