دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

زایران معتاد چهره ایران را در خارج از كشور مخدوش می‌كنند

خبرگزاری شبکه خبر دانشجو , 21 مهر 1389 ساعت 12:22

به گفته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، یکی از موضوعاتی که وجهه کشور جمهوری اسلامی ایران را خارج از کشور مخدوش می‌کند، موضوع مصرف‌کنندگان موادمخدر است.


جامعه: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینكه كاهش زایران معتاد محصول همكاری همه نهادهای مرتبط با حوزه حج و مبارزه با مواد مخدر است، گفت: زایران معتاد وجهه کشور جمهوری اسلامی ایران را در خارج از کشور مخدوش می‌کنند.

مهندس مصطفی محمدنجار اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که وجهه کشور جمهوری اسلامی ایران را خارج از کشور مخدوش می‌کند، موضوع مصرف‌کنندگان موادمخدر است.

وی افزود: سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی و همکاری‌های به‌عمل آمده میان دستگاه‌های ذیربط اقدامات مناسب و دقیقی برای جلوگیری از خروج زایران مصرف‌کننده موادمخدر انجام شده است و امسال نیز امیدواریم حتی یک مورد دستگیری در مناسک حج آتی نداشته باشیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر و عضو شورای عالی حج اظهار داشت: انجام این اقدامات به ‌منظور پیشگیری از انتقال مواد مخدر به عربستان منجر به کاهش تردد اتباع ایرانی مصرف‌کننده مواد مخدر شده ‌است و دستگیری اتباع ایرانی در عربستان با کاهش چشم‌گیری مواجه شده است.

محمدنجار با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای پیشگیری از انتقال مواد مخدر به عربستان در موسم حج اندیشیده شده است، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای توجیه کارگزاران و عمره‌گزاران حج، همکاری و هماهنگی پلیس و گمرکات کشور و برگزاری همایش‌های مختلف از سوی آنان، همکاری و توجیه مراجع قضایی و کنترل مسافر و وسایل همراه وی با آخرین تکنولوژی روز دنیا از مهمترین اقدامات موثر در این زمینه به‌شمار می‌روند.


کد مطلب: 14444

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14444/زایران-معتاد-چهره-ایران-خارج-كشور-مخدوش-می-كنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir