بانک‌ها در انتظار درخواست سازمان حج برای صدور زایر کارت

خبرگزاری مهر , 24 مهر 1389 ساعت 12:07

بانک‌ها هر سال هفته‌ها پیش از آغاز سفر حج اطلاع‌رسانی برای ارائه خدمات بانکی به زایران خانه خدا را آغاز می‌کنند که امسال چنین اقدامی از سوی بانک‌ها مشاهده نشده است.


جامعه: در حالی که تنها شش روز تا آغاز اعزام زایران حج تمتع به عربستان سعودی باقی مانده است اکثر بانکها در انتظار درخواست سازمان حج و زیارت برای صدور زایر کارت به‌سر می‌برند.

هر ساله با نزدیک شدن به ایام سفر حج و زیارت خانه خدا برخی از دستگاه‌های مرتبط با این موضوع خدمات و تسهیلاتی را برای مسافران در نظر می‌گیرند.

بانک‌ها به عنوان نهادهای خدمات رسانی همواره در این کار مشارکت دارند و از طرق مختلف از جمله ارائه کارت‌های بانکی به صورت زایر کارت هموطنان را در این سفر همراهی می‌کنند.

بانک‌ها هر سال هفته‌ها پیش از آغاز سفر حج اطلاع‌رسانی برای ارائه خدمات بانکی به زایران خانه خدا را آغاز می‌کنند که امسال چنین اقدامی از سوی بانک‌ها مشاهده نشده است.

برخی از آنها اعلام می‌کنند که هنوز درخواستی از سوی سازمان حج و زیارت برای ارائه زایر کارت به مسافران صورت نگرفته است.

بعضی نیز مطرح می‌کنند که مردم برای دریافت خدمات بانکی در سفر خود و دریافت چنین کارت‌هایی می‌توانند مستقیما به هر یک از بانک‌ها مراجعه کنند.

اما برای اینکه مردم با اطمینان خاطر بیشتری به سفر حج نائل شوند هر ساله برخی از بانک‌ها با توافقاتی با سازمان حج این خدمت را ارائه می‌کنند.

به نظر می‌رسد، امسال سازمان حج و زیارت به ویژه به بانک‌های بزرگی همچون ملی و ملت درخواستی برای ارائه زائر کارت ارائه نداده است.

در این بین بانک صادرات مستقیما با توافقاتی که با سازمان حج و زیارت انجام داده است خدمات بانکی را از طریق پرشین کارت به مردم در این سفر ارائه می‌کند.

این در حالی است که هر یک از بانکها چه دولتی و چه خصوصی زائر کارت‌هایی را با نامهای مختلف برای خود تعبیه کرده اند و مردم با مراجعه به آنها و ارائه درخواست می‌توانند از این خدمت بهره مند شوند.

برخی از بانک‌ها نیز با صدور کارت‌هایی برای مسافران چه در سفرهای زیارتی و چه سایر سفرها در مناطق مختلف جهان از جمله منطقه خلیج فارس خدمات بانکی به مشتریان ارائه می کنند.

در هر حال هم اکنون دیگر بانک‌های کشور برای ارائه مستقیم این خدمت به مردم منتظر درخواست سازمان حج و زیارت و انجام توافقاتی با این سازمان هستند.

با نزدیک شدن به زمان آغاز اعزام زایران حج تمتع (۲۹ مهر ماه جاری) بسیاری از مردم نسبت به این موضوع نگرانی‌هایی دارند و انتظار می‌رود سازمان حج و زیارت و بانک‌ها با همکاری یکدیگر باید به این نگرانی‌ها پایان دهند.


کد مطلب: 14461

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14461/بانک-ها-انتظار-درخواست-سازمان-حج-صدور-زایر-کارت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir