بيش از ‪ ۱۰‬هزار زاير اهل سنت به حج اعزام می‌شوند

خبرگزاری ايرنا , 24 مهر 1389 ساعت 13:40

به گفته نماينده ولی‌فقيه در امور حج و زيارت،‌ بيش از ‪ ۱۰‬هزار زاير اهل سنت به حج اعزام می‌شوند.


جامعه: نماينده ولی‌فقيه در امور حج و زيارت، گفت: بيش از ‪ ۱۰‬هزار زاير اهل سنت امسال به حج اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد علی قاضی عسكر به برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری ويژه روحانيون و زايران اهل سنت در حج امسال اشاره كرد و افزود: ميان زايران و روحانيون اهل سنت و تشييع هيچ تفاوتی وجود ندارد و برای روحانيون و زايران سنی، همانند روحانيون و زايران شيعی برنامه‌ريزی شده است.

سرپرست زايران ايرانی همچنين درباره نحوه گزينش و آموزش روحانيون كاروان‌های اهل سنت در حج، افزود: روحانيون اهل سنت همچون روحانيون شيعی گزينش می‌شوند و پس از گزينش، بر اساس امور فقهی مذهب خود، آموزش‌های لازم را می‌گذرانند.

قاضی عسكر به حضور روحانيون اهل سنت در كاروان‌های مربوط به زايران سنی اشاره كرد و گفت: در اين مورد نيز مانند روال سال‌های گذشته عمل می‌شود و در هر كاروان اهل سنت، يك روحانی سني بر اساس فقه منطقه سكونت زايران وجود دارد.

نماينده ولی‌فقيه در امور حج و زيارت، افزود: شورايی در بعثه با عنوان افطا برای اهل تسنن وجود دارد كه برخی علمای برجسته سنی در اين شورا حضور يافته و مواردی كه جای بحث دارد را به گفت و گو و مناظره می‌گذارند.

سرپرست حجاج ايرانی تصريح كرد: برنامه‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برای روحانيون و زايران اهل سنت در حج، بر اساس اعتقادات مذهبی آنهاست و بعثه در ارايه آموزش‌های لازم، تفاوتی ميان اين مذهب قايل نيست.

برنامه اعزام حدود ‪ ۱۰۳‬زاير ايرانی از ‪ ۲۹‬مهرماه آغاز می‌شود.


کد مطلب: 14463

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14463/بيش-۱۰-هزار-زاير-اهل-سنت-حج-اعزام-می-شوند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir