توليد ويژه‌‌برنامه «از محرم تا اربعين» در سيمای آذری شبكه جهانی سحر

ایکنا , 25 مهر 1389 ساعت 10:56

«از محرم تا اربعين» با هدف معرفی شخصيت و سيره اخلاقی و عملی امام حسين(ع) و همچنين تحليل و بررسی علل قيام تاريخی عاشورا و شناساندن نهضت حسينی به مخاطبان، در ۴۰ قسمت برای سيمای آذری شبكه جهانی سحر تهيه می‌شود.


ایران‌زمین: به مناسبت ايام شهادت اباعبدالله‌الحسين(ع)، سعيد ديانتی ويژه‌برنامه تركيبی «از محرم تا اربعين» را برای سيمای آذری شبكه جهانی سحر تهيه می‌كند.

به گزارش روابط عمومی شبكه جهانی سحر، «از محرم تا اربعين» با هدف معرفی شخصيت و سيره اخلاقی و عملی امام حسين(ع) و همچنين تحليل و بررسی علل قيام تاريخی عاشورا و شناساندن نهضت حسينی به مخاطبان، در ۴۰ قسمت برای سيمای آذری شبكه جهانی سحر تهيه می‌شود.

سعيد ديانتی تهيه‌كننده و كارگردان «از محرم تا اربعين» در توضيح بيشتر اين خبر گفت: در حال حاضر، حدود ۳۰ درصد از كار ساخت تيتراژ، وله و همچنين تصويربرداری بخش‌های مربوط به گزارش‌های برنامه انجام شده و ضبط استوديويی آن نيز از ۶ آبان‌ماه در استوديويی مجهز به دكور ويژه ايام محرم آغاز می‌شود.

وی در تشريح جزئيات بيشتر ويژه‌برنامه «از محرم تا اربعين» گفت: در اين ويژه‌برنامه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين ميكائيلی، در چند محور مجزا و به صورت تفصيلی، تاريخ و سيره نهضت حسينی، كلام و اعتقادات سيدالشهداء(ع) و نيز سيره اخلاقی، تربيتی و عرفانی آن حضرت مورد تحليل و بررسی قرار می‌گيرد.

ديانتی در ادامه توضيح داد: در بخش تاريخ و سيره امام حسين(ع)؛ مبنا و علل آغاز نهضت عاشورا، بررسی سيره اخلاقی و عملی امام حسن(ع) و امام حسين(ع) و مقايسه علل اتخاذ تصميمات و مواضع متفاوت از سوی هر يك از آن دو حضرت در مقاطع زمانی مربوط به خويش، نقش حضرت زينب(س) در قيام عاشورا، نمونه‌‌هايی از سيره اخلاقی امام حسين(ع) با محورهايی نظير عزتمندی در نهضت حسينی، عرفان در نهضت حسينی و عوامل قداست قيام عاشورا به بحث و گفت‌وگو گذاشته می‌شود. در بخش قرآن و حديث نيز، احاديث نقل شده از ائمه اطهار(ع) در خصوص قيام عاشورا، همچنين جايگاه و اهميت نماز ظهر عاشورا برای مخاطبان تشريح و بررسی می‌شود.

گزارش مردمی از سطح شهر در استان اردبيل در خصوص محورهای برنامه، توضيحات كارشناس مذهبی پيرامون محورهای مربوطه، طرح و اعلام پرسش برنامه بعدی برای مخاطبان جهت پاسخگويی به صورت ارسال پيامك، ايميل و پخش وله‌های تصويری مذهبی ويژه ماه محرم از جمله آيتم‌های مختلف اين برنامه است.

گفتنی است، پخش ويژه‌برنامه «از محرم تا اربعين» همزمان با آغاز ماه محرم‌الحرام به صورت روزانه از سيمای آذری شبكه جهانی سحر آغاز و تا اربعين حسينی ادامه خواهد داشت و از جمله عوامل آن می‌توان به نويسنده و طراح سوالات: وجيهه سلكی، تصويربرداران: فرزاد جان محمدی و محبوب شكرزاده، تدوينگر و گرافيست: حسن ايزدی، مجری طرح: فريده احدزاده، دستيار تهيه: رضا مقدم و هماهنگی: محمد معصومی اشاره كرد.


کد مطلب: 14470

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14470/توليد-ويژه-برنامه-محرم-اربعين-سيمای-آذری-شبكه-جهانی-سحر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir