کتاب «عرفان عاشورایی» منتشر شد

خبرآنلاین , 26 مهر 1389 ساعت 9:35

کتاب «عرفان عاشورایی» نوشته محمدجواد رودگر توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شد.


فرهنگ: کتاب «عرفان عاشورایی» نوشته محمدجواد رودگر منتشر شد.

ما از عرفان چه می­خواهیم و عرفان از ما چه مطالبه می‌کند؟ مگر نه اینکه ما از عرفان رهایی از هر چه غیر خداست و رسیدن به خدا را طلب کرده و عرفان نیز از ما انتظار دارد به حقایق عرفانی، عرفان یابیم؟

حال اگر خویشتن را در انتظارات متقابل خود و عرفان قرار دهیم و نیم‌نگاهی نیز به عاشورا داشته باشیم خواهیم دید که هر چه در پی آن هستیم را باید از بینش‌­ها، نگرش‌­ها، منش‌­ها و روش‌­های امام حسین­(ع) و یارانش در جریان عاشورا ببینیم. چرا که عاشورا تاریخ همه انبیا و ائمه است از بدو تا ختم.

«عرفان عاشورایی» کتابی است در این باب، که عرفان عاشورایی را در هفتاد و دو بند تشریح و توصیف می­‌کند. از جمله این بندها عبارتند از: ۱.خداخویی، ۲.از رزم سلوک تا بزم شهود، ۳.رستن و رسیدن، ۴.جذبه و سلوک، ۵.فقر و فنا و ...

محمدجواد (سیاوش) رودگر دارای بیش از ۲۵ اثر در قالب کتاب است. همچنین دارای ده­ها مقاله علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی و علمی-تخصصی است. از جمله کتاب­های او عبارتند از: فیلسوف فطرت، صحیفه عرفان در دوازده دفتر، سرّ سلوک، سیر و سلوک در قرآن، همگرایی عقل و عشق در نهضت حسینی، آفتاب احیاگران، سپیده­وسعادت و ...

کتاب «عرفان عاشورایی» او، با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۰۰۰۰ ریال در ۲۶۸ صفحه توسط موسسه انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.


کد مطلب: 14502

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14502/کتاب-عرفان-عاشورایی-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir