احمدی نژاد:

انقلاب اسلامي دنباله رو قيام كربلا است

22 بهمن 1386 ساعت 13:48

رئیس جمهور عاشورا و كربلا را يك دانشگاه عظيم در همه عصرها و در برابرهمه بشريت دانست و تصريح كرد: مدرس اول اين دانشگاه ، امام حسين (ع) است.


به گزارش خیمه، رئيس جمهوري در سخنان خود در اجتماع مليوني‌راهپيمايان روز ‪ ۲۲‬بهمن در ميدان آزادي تهران با اشاره به ايام محرم و صفر و واقعه عاشورا، افزود: آنچه از ايثارگري‌ها و مجاهدت‌هاي امام‌حسين (ع) و يارانش به نمايش درآمد همه براي اين بود كه انسان‌ها كمال پيدا كنند و موانع رشد و هدايت بشر برداشته شود و راه نوراني خداپرستي و عشق و هدايت و ايثار به بشريت نشان داده شود. 

احمدي نژاد در ادامه خاطرنشان‌كرد: بشريت امروز و تشنگان عدالت بايد توجه كنند كه چرا حسين بن علي(ع) سرور آزادگان كه اسوه صبر و مقاومت و پيشگام اخلاص و جوانمردي و فتوت است، خود و خاندان خود را درمعرض شهادت و اسارت قرار داد و دربرابر ستم ستمگران و ظلم ظالمان و غصب غاصبان ايستاد و مقاومت كرد.

رييس جمهوري اظهارداشت : امام حسين و پيروانش به شهادت رسيدند تا يگانه پرستي و انسانيت برقرار باشد و اينكه عشق و محبت در بين انسانها باقي بماند، امام حسين و يارانش شهيد شدند تاارزشهاي انساني و الهي باقي بماند.

احمدي نژاد گفت : امام حسين (ع) در اين ميدان بزرگ حاضر شد تا عمق خسارت افرادي كه در مسير شيطان و خودخواهي قدم بر مي‌دارند و عمق ناپاكي و قساوت كساني كه دل به عبوديت شيطان مي‌سپارند و گام در پايين‌ترين مرحله سقوط انساني مي‌گذارند را به تاريخ نشان دهد.

وي اظهار داشت: به همين دليل است كه امام حسين (ع) پرچم هدايت‌و سفينه نجات همه بشريت در همه دورانها است و حسين پرچمدار و ميدان دار است و تا ابد باقي خواهد ماند ، تا زماني كه فرزند برومندش حضرت مهدي (عج) بيايد، او نيز با پرچم يا لثارت الحسين قيام خواهد كرد و عدالت و خداپرستي را همگاني مي‌كند.

رييس جمهوري افزود : انقلاب اسلامي دنباله روي قيام كربلا و از جنس همان است و ملت بزرگ ايران كه شيفته و عاشق حسين بن علي است در همان مسير قدم بر مي‌دارد.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد:ملت بزرگ ايران از حق دفاع مي‌كند ، دربرابر باطل مي‌ايستد، منادي خداپرستي و عدالت و پاكي و برادري است و يار همه ملت‌هاي مظلوم است و در برابر همه چپاولگران جهاني ايستاده است.


کد مطلب: 1451

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1451/انقلاب-اسلامي-دنباله-رو-قيام-كربلا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir