تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۶
۰
کد مطلب : ۱۴۵۴۷

حمله تروریستی به زایران ایرانی در بغداد

حمله تروریستی به زایران ایرانی در بغداد
جهان: به زایران ایرانی در بغداد حمله تروریستی شد.

منابع پليس عراق ‌از زخمی‌شدن ۱۳ زایر ايرانی در انفجار جداگانه دو بمب در بغداد خبر دادند.

به گزارش خبرگزاري اصوات العراق، به‌دنبال انفجار بمب‌ در نزديكی دو اتوبوس حامل زایران ايراني در بغداد، ۱۳ نفر مجروح شدند.

به گفته منابع پليس عراق، در نخستين انفجار كه در خيابان «سائدون» در مركز بغداد رخ داد ۹ نفر زخمی شدند كه همه آنها به بيمارستان منتقل شدند.

اين منبع افزود كه انفجار دوم در اتوبوسی ديگر و در نزديكي ساختمان تئاتر ملی در مركز بغداد رخ داد كه در اثر آن ۴ نفر زخمی شدند.

اما ساعاتی پیش واحد مرکزی خبر در بغداد آمار دیگری را مخابره کرده بود. 
بر اساس این گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد، براثر انفجار دو بمب چسبنده به اتوبوس زایران ایرانی در بغداد ۶ نفر زخمی شده بودند.

در ساعات اولیه انفجارها، نماينده‌ سازمان حج و زيارت در عراق اعلام كرد: به دنبال انفجار بمب‌هاي جاسازی‌شده در سه اتوبوس زایران ايراني در بغداد، شش نفر مجروح شدند.

جواد خانی با بيان اين‌كه اين انفجارها صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۷ مهرماه) در بغداد صورت گرفته گفت: خوشبختانه هيچ كشته‌ای نداشته است. 

به گفته خانی در نخستين انفجار كه مقابل هتل كاروان استان فارس و با انفجار بمب جاسازی‌شده در اتوبوس اين زایران اتفاق افتاد، چهار نفر مجروح شدند.

وی افزود: در دومين انفجار كه آن هم مقابل هتل برج بغدادی رخ داد، دو نفر ديگر از زایران ايرانی از زایران كاروان كرج مجروح شدند.

خانی همچنين عنوان كرد: با تدابير انديشيده‌شده، بمب جاسازی‌شده در سومين اتوبوس زایران ايرانی به سرعت شناسايی شد و بلافاصله پس از آن، زایران اين اتوبوس به محل اقامت خود هدايت شدند و بمب نيز خنثی شد.

نماينده‌ سازمان حج و زيارت افزود: زایران مجروح‌شده به بيمارستانی در بغداد منتقل شدند و در حال حاضر مشكل خاصی وجود ندارد.

خانی اسامی مجروحان كاروان‌های كرج و فارس را به اين ترتيب اعلام كرد: رؤيا سيركی و عبدالله عبدالملكی از كاروان زایران شهرستان كرج و ابراهيم قرقانی، وفادار قرقانی، محمدامين رحيمی و فرح تاجری‌پور از كاروان زایران استان فارس.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما