تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۱
۱
۰
کد مطلب : ۱۴۵۵۰

اعلام جزئيات دور جديد عمره دانشجويی

اعلام جزئيات دور جديد عمره دانشجويی
جامعه: رئیس ستاد عمره دانشگاهیان سهمیه دور دوم عمره دانشجویی را ۲۸ هزار نفر عنوان كرد و گفت: در این راستا ۳۵ درصد سهمیه مربوط به وزارت علوم، ۳۰ درصد دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۶ درصد وزارت بهداشت و ۲۰ درصد مربوط به سایر سهمیه‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا فقیهی با بیان این‌كه ثبت‌نام دور دوم عمره دانشگاهیان از ۱۵مهرماه آغاز شده است و تا ۲۹ مهر ادامه دارد، افزود: در این راستا حدود ۱۶۰ هزار نفر ثبت‌نام كرده‌اند كه ۷۸ هزار نفر مربوط به دانشجویان متاهل و ۷۴ هزار سهمیه مربوط به دانشجویان پسر مجرد و ۸ هزار نفر مربوط به استادان است.

وی با اشاره به این‌كه در دور دوم عمره دانشگاهیان سه گروه پسران مجرد، استادان و زوج‌های جوان ثبت‌نام می‌كنند، اظهار كرد: امسال یك سهمیه ۶۰۰ نفری به طور خاص به نخبگان دانشگاهی اختصاص یافته است كه كل هزینه عمره این افراد از سوی بنیاد نخبگان ریاست جمهوری تامین می‌شود.

رئیس ستاد عمره دانشگاهیان افزود: سهمیه خاص برای تشكل‌های سیاسی و فرهنگی و روسای دانشگاه‌ها تعلق گرفته است كه به عبارتی هر یك از این تشكل‌ها تحت یك كاروان ۱۱۵ نفره به عمره اعزام می‌شوند.

وی با تاكید بر این‌كه به هیچ نحو دانشجو یا استادی كه یكبار به عمره اعزام شده باشد برای بار دوم اعزام نخواهد شد، گفت: تنها دانشجویانی كه تاكنون به عمره دانشجویی اعزام نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت www.labbayk.com نسبت به ثبت‌نام خود تا ۲۹ مهرماه اقدام كنند و ثبت‌نام دیگر تمدید نخواهد شد.

اعزام دانشگاهیان از آخر بهمن
رئیس ستاد عمره دانشگاهیان در خصوص زمان اعزام دانشجویان نیز گفت: اعزام‌ها از اواخر بهمن ماه آغاز خواهد شد.

وی افزود: قرعه‌كشی نمادین عمره دانشجویی روز دوم آبان ماه ساعت ۱۳‌/‌۳۰ در محل دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. همچنین قرعه‌كشی امسال برای نخستین بار به صورت متمركز و اینترنتی انجام خواهد گرفت و نتایج قرعه‌كشی به صورت پیامك به دانشجویان اعلام خواهد شد.

فقیهی در ادامه با اشاره به این‌كه ثبت‌نام عتبات عالیات دانشگاهیان از ۱۵ مهرماه همزمان با ثبت‌نام دور دوم عمره دانشگاهیان آغاز شده است، گفت:‌ تاكنون ۸۱ هزار نفر برای عتبات ثبت‌نام كرده‌اند كه در این راستا ۵ گروه پسران مجرد، استادان، زوج‌ها، دختران همراه یكی از محارم و كارمندان دانشگاهی می‌توانند برای عتبات ثبت‌نام داشته باشند.

۳۰۰ هزار تومان وام عمره و عتبات
وی افزود: برای عتبات ۳ میلیون ریال وام در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت و اعزام دانشجویان به عتبات از آذرماه آغاز می‌شود كه در هر ماه ۱۵۰۰ دانشجو به عتبات اعزام خواهند شد.

فقیهی با بیان این‌كه ستاد عمره دانشگاهیان برنامه‌های متنوعی برای پس از اعزام دانشجویان در نظر گرفته است، گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری همایش‌های استانی، ارسال مجله زمزم هر ۳ ماه یكبار و غیره اشاره كرد.

رئیس ستاد عمره دانشگاهیان همچنین با اشاره به گزارشی از مرحله اول اعزام عمره دانشگاهیان گفت: در این راستا در مرحله اول ۹۵۰۰ نفر در قالب ۷۶ كاروان اعزام شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

Iran, Islamic Republic of
خیلی خوبه