تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۵۴
۰
کد مطلب : ۱۴۵۹۲

اعزام کاروان‌های جدید زیارت عتبات عراق و سوریه‌؛ به‌زودی

اعزام کاروان‌های جدید زیارت عتبات عراق و سوریه‌؛ به‌زودی
جامعه: نماینده سازمان حج و زیارت در عراق گفت‌: کاروان‌های هوایی زیارت عتبات عراق و سوریه به زودی به شکل جدید راه‌اندازی می‌شود .

جواد خانی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای رفاه حال زائران ایرانی افزود: در شکل جدید اعزام هوایی زایران ایرانی به عراق که ثبت نام آن در پایگاه اینترنتی سازمان حج و زیارت آغاز شده‌، زایران از هشت استان کشور ابتدا به مدت یک هفته در عراق به سر می‌برند و پس از آن ۴ روز به سوریه خواهند رفت.

وی افزود: اعزام این کاروان‌ها به مقصد عراق و سوریه از استان‌های خراسان‌، فارس‌، تهران، خوزستان‌، قم‌، کرمان‌، کاشان‌، قزوین خواهد بود.

کاروان‌های هوایی هم اکنون از چهار شهر اصفهان‌، مشهد‌، زاهدان و بندرعباس به عتبات عراق اعزام می‌شوند.

نماینده سازمان حج و زیارت در عراق علت برخی نارضایی زایران کشورمان از نحوه خدمات رسانی به آنان را در عراق، فرسوده بودن هتل‌ها در دو شهر کربلا و نجف دانست و گفت: ‌با راه‌اندازی آشپزخانه مرکزی هتل‌های محل اقامت زایران ایرانی و استفاده از اتوبوس‌های مناسب برای حمل و نقل زایران سعی داریم رفاه آنان افزایش یابد.

وی افزود: بیشترین شکایت زایران در سفر زمینی به عراق از وضع مرزها است که در مذاکرات با مسئولان عراقی شرایط مرز به آنان منعکس شده است.

خانی گفت : در حال حاضر از چهار مرز زمینی مهران، شلمچه، خسروی و چزابه روزانه ۱۰۶ کاروان به عراق اعزام می‌شوند که قصد داریم با احداث پایانه مرکزی در نوار مرزی مشکلات زایران را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه عراق دچار مشکلات خاصی است از زایران خواست سفر به عتبات این کشور را در قالب کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما