در آیین بدرقه نخستین کاروان زایران حج تمتع

در مورد حجاج تفاهم خوبی با مقامات عربستانی صورت گرفته است

خبرگزاری ايرنا , 1 آبان 1389 ساعت 14:03

در آیین بدرقه نخستین کاروان زایران حج تمتع، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد: در مورد حجاج تفاهم خوبی با مقامات عربستانی صورت گرفته است.


جامعه: حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آیین بدرقه نخستین کاروان زایران ایرانی به بیت‌الله الحرام گفت: خوشبختانه در زمینه‌های مختلف به منظور برگزاری مطلوب حج امسال توافق و تفاهم خوبی با مقامات عربستانی صورت گرفته است.

در این مراسم که پنجشنبه شب برگزار شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به اقدامات صورت گرفته برای حجاج ایرانی و همچنین برگزاری هرچه بهتر حج امسال اشاره کرد.

وی افزود: در زمینه هرچه بهتر برگزار شدن حج تمتع امسال،جلسات آموزشی بطور مستمر و منظم برگزار شد و خوشبختانه در این راستا آمادگی و هوشیاری زایران ایرانی بیشتر شد.

وی از وظایف زایران خانه خدا در ایام حج را هوشیاری در برابر فتنه دشمنان جهان اسلام عنوان کرد.

قاضی عسگر تصریح کرد: وحدت امت اسلام و خنثی‌سازی توطئه دشمنان یکی از وظایف حیاتی حجاج در مناسک حج است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: در ایام حج به طور طبیعی وظایفی نیز بر عهده کشور میزبان نیز است.

در ادامه این مراسم علی لیالی رئیس سازمان حج و زیارت نیز به اقدامات سازمان متبوع خود در هفت ماهه گذشته به منظور برگزاری حج تمتع تصریح کرد: در حج امسال ۱۰۳ هزار زایر ایرانی در قالب ۶۲۴ کاروان به حج تمتع مشرف می‌شوند که از این تعداد ۳۱۴ کاروان شامل ۵۰ هزارو ۶۶۰ زایر مدینه قبل و ۳۱۰ کاروان شامل ۴۹ هزارو ۵۵۰ زایر مدینه بعد هستند.

لیالی افزود : در ۱۸ آبان عملیات اعزام زایران پایان خواهد پذیرفت و مدت اقامت آنان در سرزمین وحی بین ۲۹ تا ۳۴ روز خواهد بود.
وی تصریح کرد: زایران امسال با عملیات مشترک شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، ماهان و هواپیمایی سعودی (دولتی و خصوصی) از ۱۷ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند‌.

با آغاز اعزام زایران خانه خدا تا پایان ۱۸ ابان ۱۰۳ هزار زایر ایرانی امسال در قالب ۶۲۴ کاروان به حج تمتع مشرف می‌شوند.


کد مطلب: 14626

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14626/مورد-حجاج-تفاهم-خوبی-مقامات-عربستانی-صورت-گرفته

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir