معطلی زایران ايرانی در فرودگاه مدينه كاهش يافته است

ایکنا , 3 آبان 1389 ساعت 10:21

تا به حال گزارشی از بروز مشكل و برخورد با زایران ايرانی خانه خدا در مدينه و قبرستان بقيع نداشته‌ايم و برخورد طرف سعودی مناسب بوده است.


جامعه: مسئول ستاد مدينه سازمان حج و زيارت عصر روز گذشته، ۲ آبان ماه، طی نشستی با خبرنگاران اعلام كرد، با هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان عربستانی معطلی زائران ايرانی در بدو ورود به مدينه منوره كاهش چشمگيری داشته است.

به گزارش سايت اطلاع‌رسانی بعثه، مسئول ستاد مدينه سازمان حج و زيارت عصر روز گذشته، دوم آبان ماه، در محل بعثه مقام معظم رهبری در مدينه منوره طی نشستی به خبرنگاران گفت: بعد از ملاقات‌هايی كه با مسئولان وزارت حج و ديگر مقامات سعودی داشتيم تعامل دست‌اندركاران كشور ميزبان با كارگزاران و زائران ايرانی رويكردی مثبت به خود گرفته است.

مسعود مجردی تصريح كرد: در نخستين گام؛ از شب گذشته انگشت‌نگاری، قرنيه‌نگاری و عكس‌برداری از تمام بانوان و آقايان بالای ۵۰ سال لغو شده و همين باعث شده است معطلی كاروان‌های ايران در فرودگاه اين شهر به ميزان چشمگيری كاهش يابد.

مسئول ستاد مدينه منوره درباره علت تأخير در فرودگاه مدينه توضيح داد و افزود: علت اصلی تأخير، بازسازی سه سالن از شش سالن كنترل ورود زائران تمام كشورها است و فرودگاه مدينه عملاً با نيمی از ظرفيت خود فعاليت می‌كند. علت ديگر اين معطلی ناآشنا بودن زائران ديگر كشورها با رويه انگشت‌نگاری است كه باعث می‌شود كارها كند پيش برود.

اين مقام مسئول در سازمان حج و زيارت گفت: برای جلوگيری از معطلی زائران ايرانی تعدادی از پروازهای مدينه قبل در فرودگاه جده به زمين نشسته و تمام تشريفات ثبت ورود در همان محل انجام می‌گيرد.

مسعود مجردی تأكيد كرد: خوشبختانه تا به حال گزارشی از بروز مشكل و برخورد با زایران ايرانی خانه خدا در مدينه و قبرستان بقيع نداشته‌ايم و برخورد طرف سعودی مناسب بوده است.

مجردی تصريح كرد: حجت‌الاسلام قاضی‌عسكر، نماينده ولی فقيه و سرپرست حجاج و علی ليالی، رئيس سازمان حج و زيارت ساعت ۱۶ روز دوشنبه سوم آبان وارد فرودگاه مدينه منوره می‌شوند و همچنين بعثه مراجع عظام نيز ساعت ۹:۳۰ همين روز وارد مدينه خواهند شد.

او گفت: تا امروز ۱۸ هزار نفر از زائران ايرانی وارد مدينه منوره شده و روزانه پنج تا شش هزار نفر به اين زائران اضافه می‌شوند.

مسئول ستاد مدينه منوره در پايان گفت: بعد از ظهر يكشنبه، دوم آبان، يكی از زائران ايرانی به نام رحيم رنگی فرزند عزيز اعزامی از تهران در سن ۶۹ سالگی در بيمارستان انصار مدينه درگذشت.


کد مطلب: 14662

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14662/معطلی-زایران-ايرانی-فرودگاه-مدينه-كاهش-يافته

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir