بلاتکلیفی حجاج در استفاده از سیم‌کارت‌

فارس , 5 آبان 1389 ساعت 10:19

تکلیف حجاج را در استفاده از سیم‌کارت‌ها مشخص کنید.


جهان:‌ در حالی که مدیرعامل شرکت خدمات همراه اول از حجاج ایرانی خواستار استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول برای مکالمه با ایران شده، مدیرکل مهندسی عملیات سوییچ شرکت ارتباطات زیرساخت از زایران خواست که از سیم‌کارت‌های ایرانی در مکه و مدینه استفاده نکنند.

با آغاز اعزام حجاج ایرانی به عربستان و اسقرار زایران کشورمان در مدینه منوره و مکه معظمه، برقراری تماس تلفنی زایران با خانواده‌هایشان در ایران از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که با توجه به کهولت سن اکثر حجاج ایرانی در مناسک حج تمتع امسال، خانواده‌ها و اقوام زایران دغدغه بالایی برای مطلع شدن از وضعیت لحظه‌ به ‌لحظه حجاج خود دارند.

اما در این میان ظاهرا رقابتی بین شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات ارتباطی بین طرف‌های ایرانی و سعودی وجود دارد و با وجودی که امسال اپراتور همراه اول جمهوری اسلامی ایران خدمات خوبی را در این خصوص برای زایران کشورمان تدارک دیده اما وجود برخی ناهماهنگی‌ها در این خصوص باعث سردرگمی زائران کشورمان شده است.

اپراتور همراه اول امسال برای نخستین بار سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول در فرودگاه‌های کشور‌ را با تخفیف ۵۶ درصدی و با قیمت تنها ۱۰ هزار تومان به زایران خانه خدا عرضه کرده است.

اما مدیرعامل شرکت خدمات اول که نماینده فروش سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول در ترمینال حجاج سراسر کشور است از مانع تراشی در عرضه سیم‌کارت ایرانی به حجاج گله و اعلام کرده با اینکه همه شعار لزوم صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور را می‌دهیم، شرکت‌های ایرانی برای عرضه خدمات خود در داخل کشور هم محدودیت دارند.

ناصر قدیرکاشانی گفته با انعقاد قرارداد با شرکت مادرتخصصی فرودگاه های کشور، مدیران ۱۷ فرودگاه مرتبط با اعزام حجاج، مکلف شده‌اند مکان عرضه سیم‌کارت اعتباری همراه اول را در اختیار شرکت خدمات اول قرار دهند.

وی با انتقاد از ناهماهنگی در ترمینال حجاج گفته متاسفانه با وجود انعقاد قرارداد با شرکت فرودگاه‌های کشور، پیمانکار داخلی ترمینال حجاج فرودگاه مهرآباد از روز گذشته، برق غرفه خدمات اول را قطع کرده است که علاوه بر کم‌نور شدن محل غرفه، امکان ثبت مشخصات متقاضی در سیستم و در نتیجه عرضه سیم‌کارت از ما سلب شده است.

اما با این اوصاف مدیرکل مهندسی عملیات سوییچ شرکت ارتباطات زیرساخت، از حجاج بیت‌الله‌الحرام خواسته از سیم‌کارت‌های ایرانی در مکه و مدینه استفاده نکنند.

ابوالفضل انوریان علت این موضوع را بالا بودن تعرفه سرویس رومینگ بین‌الملل و جلوگیری از سوءاستفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی مفقودی عنوان کرده و گفته ممکن است سیم‌کارت ایرانی زایر در عربستان، بدون اینکه خود اطلاع داشته باشد، مفقود شود و احتمال سوء‌استفاده از آن وجود دارد.

وی متذکر شده اگر از سیم‌کارت‌های اعتباری عربستانی استفاده شود، ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان هزینه می‌شود و در صورت مفقودی، ضرر زیادی متوجه زایر نخواهد شد.

به هر حال باید هر‌چه سریعتر تصمیم واحدی از سوی متولیان این امر در مورد نحوه و وسیله برقراری ارتباط زایران کشورمان در عربستان اتخاذ و به اطلاع حجاج رسانده شود.


کد مطلب: 14682

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14682/بلاتکلیفی-حجاج-استفاده-سیم-کارت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir