عزاداری‌ها بايد به سمت بهره‌گيری از مضامين محتوايی سوق داده شوند

ایکنا , 5 آبان 1389 ساعت 14:43

مداحان سعی كنند از اشعار «كميت‌بن‌زياد اسدى» كه مورد تأييد امام محمد‌باقر(ع) و امام صادق(ع) است استفاده كنند.


ایران‌زمین: امام جمعه گرگان با اشاره به ترجمه سليس اشعار كميت‌بن‌زياد و در اختيار قرار دادن آنها بين مداحان و شعرای مذهبی، از مداحان خواست تا عزاداری‌ها و مناسبت‌های مذهبی را به ‌سمت بهره‌گيری از مضامين محتوايی سوق دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌كل تبليغات اسلامی استان گلستان، آيت‌الله «سيد‌كاظم نورمفيدی» نماينده ولی‌فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، در بيستمين جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی، سوم آبان‌ماه، اظهار كرد: خوشبختم از اينكه دغدغه‌ای كه شايد از سی سال پيش و از زمان پيروزی انقلاب اسلامی در نظر داشتم امروز مشاهده می‌كنم كه به‌ نوعی در حال نظام‌مند شدن است و اين دغدغه‌ها بحمدا... از سوی كسانی كه از پيروان امام حسين(ع) هستند برطرف می‌شود.

وی افزود: شخصيت امام حسين‌(ع) و اهداف و فلسفه قيام عاشورا اگر درست معرفی و تبيين شود، همه جهان عاشق او خواهند شد بنابراين مبلغان و مداحان نبايد صرفا جهت گرياندن مردم هر سخنی را بر زبان آورند.

نورمفيدی تصريح كرد: دو دسته به عاشورا ضربه می‌زنند، يكی دوستان امام حسين(ع) به خاطر عشق بدون معرفتشان و ديگر دشمنان آن حضرت، روضه واقعا يك اكسير است، زنده‌كننده است اما حدی دارد، دشمن نشست توطئه و نقشه كشيد، دوستان عاشق هم بدون شناخت به آن دامن زدند.

وی تأكيد كرد: مداحان سعی كنند از اشعار «كميت‌بن‌زياد اسدى» كه مورد تأييد امام محمد‌باقر(ع) و امام صادق(ع) است استفاده كنند.

نور‌مفيدی از مديركل تبليغات اسلامی گلستان خواست شرايطی ايجاد كند تا اشعار كميت‌بن‌زياد را ترجمه سليس كنند و آن‌را در اختيار مداحان و شعرای مذهبی قرار دهند تا از اين طريق عزاداری‌ها و مناسبت‌های مذهبی به سمت محتوا سوق داده شود.

امام جمعه گرگان با بيان اينكه اهداف سيدالشهدا(ع) بايد در قالب شعر پروانده شود، از مداحان خواست تا از اشعار وزين در اجرای برنامه‌های خود استفاده كنند و نيز از شعرای دلسوز بخواهند تا با ارائه اشعار نغز،حماسه عاشورا را كه بهترين معرف آن امام است در قالب مضامين پر‌محتوا ارائه كنند.

وی يكی از عوامل پديدآورنده خرافه را گرايش فطری انسان دانست و بيان كرد: ميل انسان به سوی معنويت اگر راه درست خود را پيدا نكند طبيعتا دچار انحراف می‌شود.

در ادامه جلسه «فتح‌الله نوری» معاون سياسی و امنيتی استانداری گلستان، كار سازمان تبليغات اسلامی در باب ساماندهی شئونات فرهنگی را قدم مباركی دانست و افزود: اگر‌چه به لحاظ انجام كار به‌نوعی در ابتدای حركت هستيم ولی از آنجا كه دشمنان ما در جهت خرافی معرفی كردن بعضی از مسائل دينی و اعتقادی و نيز بدعت‌گذاری در انجام امور معنوی اهتمامی جدی دارند وظيفه مسئولان فرهنگی به‌ويژه اعضای ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در جهت خنثی كردن حركات دشمن بسيار سنگين‌تر است و بايد در اين راه سعی و تلاش وافر داشته باشند.


کد مطلب: 14692

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14692/عزاداری-ها-بايد-سمت-بهره-گيری-مضامين-محتوايی-سوق-داده-شوند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir