تاریخ انتشار
شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۱
۰
کد مطلب : ۱۴۶۹۴

دومين زایر ايرانی در مدينه درگذشت

دومين زایر ايرانی در مدينه درگذشت
جهان: خانم آرخی آق منگلی ۸۱ ساله از زایرين كاروان شماره ۳۸۲۸۷، از استان گلستان و شهر گميشان بود که از ۴ روز پيش به علت سکته مغزی در بيمارستان انصار مدينه منوره بستری بود و سرانجام روز پنج‌شنبه دار فانی را وداع گفت.

رئيس بيمارستان مرکز پزشکی حج و زيارت در مدينه منوره با بيان اينكه از حدود ۲۵۰ مورد از كاروان‌های زایران ايرانی بازديد بهداشتی و درمانی صورت گرفته است، گفت: در مدت يك هفته گذشته توسط پزشكان ناظر و كارشناسان بهداشت محيط واحد سلامت كاروان اين مركز، محل مطب و امور درمانی پزشكان كاروان و همچنين مسائل بهداشتی و اقامتی زایران به طور مرتب بازرسی می‌شود.

رئيس بيمارستان مركز پزشكی حج و زيارت در مدينه منوره افزود: علاوه بر بازديدهای مستمر از هتل‌های محل اقامت زایران تا كنون ۳ بازديد از آشپزخانه‌های مركزی، يك بازديد از انبارهای مركزی ستاد مدينه، ۶ جلسه توجيهی ويژه ‌پزشكان كاروان‌های ورودی و ۳ بار شركت در جلسات مناطق سه‌گانه ستاد صورت گرفته است.

همچنین علی لیالی، معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج و زیارت به اتفاق برخی از مسوولین سازمان حج زیارت و ستاد مدینه منوره از بخش‌های مختلف بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت بازدید کرد.

احمد رضا جمشیدی، رئیس بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره گزارشی از وضعیت بیمارستان، بخش ها مختلف، درمانگاه ها و خدمات ارایه شده به زایران ارایه كرد و گفت: این مرکز از شروع به کار تا به امروز، در بخش درمانگاه های عمومی ۱۹۰ نفر، تخصصی ۲۰۴ نفر، دندانپزشکی ۳۰ نفر را ويزيت كرده است و زایران بستری شده در بخش‌ها ۶ نفر‌، اورژانس ۱۷ نفر، سی سی یو ۸ نفر است.

وی در ادامه افزود: تعداد افراد بستری در حال حاضر ۹ نفر که ۳نفر مرد و ۶ نفر زن است.

جمشیدی گفت: این مرکز در بخش‌های آزمایشگاه ۸۴ نفر، رادیو‌لوژی ۵۳ نفر، سونوگرافی ۲۲ نفر، نوارقلب ۲۵ نفر، گچ گیری ۳ نفر، تزریقات و پانسمان ۱۰۸ نفر، اعمال جراحی ۱۱ نفر به زایران خدمات ارایه کرده است.

جمشیدی ادامه داد: آمار افراد بستری در بیمارستان‌های سعودی در حال حاضر ۷ نفر يعنی ۴ نفر مرد و ۳ نفر زن است.

وی در پایان گزارش خود،‌ از فوت دو زایر ایرانی در طول هفته گذشته بر اثر سکته مغزی و ایست قلبی خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما