تاریخ انتشار
شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۴
۰
کد مطلب : ۱۴۶۹۸

كشف يك كيلوگرم مواد مخدر از مسافران عازم به حج

كشف يك كيلوگرم مواد مخدر از مسافران عازم به حج
جامعه: رئیس پلیس فرودگاه‌های كشور با بیان اینكه تاكنون یك كیلوگرم مواد مخدر از زایران ایرانی عازم حج كشف شده است، گفت: این مواد شامل حشیش، تریاك و سوخته تریاك است.

سرتیپ دوم پاسدار نبی‌الله حیدری در جمع خبرنگاران با بیان اینكه ۱۷ فرودگاه در كشور برای اعزام زایران ایرانی به حج تمتع آماده است، اظهار داشت: امسال ۱۰۳ هزار زایر ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند كه با در نظر گرفتن كارگزاران، این تعداد به ۱۰۷ هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان اینكه ۴۰ درصد از زایران ایرانی امسال بالای ۶۵ سال دارند، ‌افزود: سال گذشته زایران بالای ۶۵ سال را به دلیل احتمال ابتلای آنها به آنفلوانزا اعزام نكردیم.

حیدری با اشاره به بالاتر بودن نرخ اعتیاد در افراد مسن ادامه داد: برای ‌جلوگیری از حمل مواد مخدر برای مصرف شخصی به عربستان اقدامات خوبی صورت گرفته است و فرماندهان در ۱۷ فرودگاه كشور در حدود ۱۵ دقیقه برای زایران در خصوص مسائل و بازتاب‌های حمل مواد مخدر سخنرانی می‌كنند.

وی با بیان اینكه تا كنون از مجموع ۱۰۳ هزار زایر حج تمتع، ۴۵ هزار نفر وارد مكه و مدینه شده‌اند، اضافه كرد: تاكنون از این تعداد زایر اعزام شده در فرودگاه‌های كشور، یك كیلو مواد مخدر كشف شد كه شامل حشیش، تریاك و سوخته تریاك است كه البته میزان تریاك و سوخته تریاك كشف شده بیشتر است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های كشور گفت: بیشترین كشف مواد مخدر از میان زایران بالای ۴۰ سال و در شهرهای گرگان، ساری، مشهد و كرمان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تاكنون برای حمل مواد مخدر ۵۳ نفر دستگیر شده‌اند كه ۳۰ نفر آنها زن بوده‌اند همچنین یك كیلو مواد مخدر از افراد دستگیر شده به دست آمده است.

حیدری با بیان اینكه مواد مخدر بیشتر در داخل صابون و شامپو جاسازی می شود، گفت: زائران باید بدانند كشف مواد مخدر توسط پلیس در فرودگاه‌های كشور صد در صد است.

وی با بیان اینكه زایرانی كه در فرودگاه‌های كشور به دلیل حمل مواد مخدر دستگیر شده‌اند از ادامه سفر باز می‌مانند، عنوان كرد: تابه حال پلیس عربستان در مدینه و جده هیچ یك از زایران ایرانی را به دلیل حمل مواد مخدر دستگیر نكرده است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های كشور در خصوص حج عمره بیان داشت:‌در عمره امسال كه از اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۰ شهریور به پایان رسید، ۴۰۰ هزار نفر وارد مكه و مدینه شدند و به این تعداد اطلاع رسانی كردیم كه در صورت كشف مواد مخدر، برای انجام مناسك حج به كشور عربستان اعزام نخواهند شد.

وی اظهار داشت: در عمره مفرده ۸۹ در ۱۹ فرودگاه كشور، ۴۷۱ نفر دستگیر شدند كه از این تعداد ۹۳ نفر زن بودند و از مجموع این افراد ۷ كیلو و ۹۵۵ گرم مواد مخدر با جاسازی‌های مختلف كشف شد.

حیدری اضافه كرد: پلیس عربستان نیز در عمره مفرده امسال ۷ زایر ایرانی را دستگیر كرد كه همه آنها مرد بودند این افراد تا ۴ ماه زندان را تحمل كرده و بعد از ۴ ماه برای بازگشت به ایران وارد فرودگاه جده شدند بدون اینكه زیارت كرده باشند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما