نشست هيئت داوران كنگره شعر عاشورايی استان اردبيل برگزار شد

ایکنا , 11 آبان 1389 ساعت 11:34

ملاك‌های انتخاب شعر برتر انطباق با مستندات تاريخی و رعايت نكات ادبی و قواعد عروضی، خلاقيت و نوآوری و ميزان تأثير‌گذاری در مخاطب خواهد بود.


ایران‌زمین: نشست هيئت داوران كنگره شعر عاشورايی با معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌كل تبليغات اسلامی استان اردبيل، ۱۰ آبان‌ماه، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌كل تبليغات اسلامی اردبيل، نشست هيئت داوران كنگره شعر عاشورايی با معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌كل تبليغات اسلامی استان اردبيل، ۱۰آبان‌ماه برگزار شد. با پايان يافتن مهلت فراخوان سومين كنگره شعر عاشورايی استان، هيئت داوران متشكل از سه استاد دانشگاه و متخصص ادبيات آئينی و دو نفر از علمای اسلام شناس كار داوری را آغاز كردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين «هاشم بهشتی» معاون فرهنگی اداره‌كل تبليغات اسلامی استان اردبيل در اين نشست گفت: ملاك‌های انتخاب شعر برتر انطباق با مستندات تاريخی و رعايت نكات ادبی و قواعد عروضی، خلاقيت و نوآوری و ميزان تأثير‌گذاری در مخاطب خواهد بود.

وی افزود: طی فراخوانی كه صورت گرفته ۶۸۰ اثر فاخر ادبی از سراسر كشور به دبيرخانه كنگره شعر عاشورايی عباس‌بن‌علی(ع) ارسال شده است.

بهشتی گفت: امسال هم از جهت محتوای اشعار وهم از نظركميت شاهد رشد قابل توجهی هستيم و علی‌رغم برگزاری كنگره از رديف بودجه استانی استقبال بی‌نظير شعرا از سی استان كشور كنگره امسال را پر بارتر كرده است.

معاون فرهنگی اداره‌كل تبليغات اسلامی استان اردبيل به حديثی از امام صادق(ع) اشاره كرد و گفت: هركس در سوگ عاشورا شعری بسرايد و توسط آن بگريد و بگرياند خداوند بهشت را بر او واجب می‌گرداند و گناهانش را می‌بخشد.

بهشتی با اشاره به سنگينی امر داوری خطاب به داوران حاضر گفت: نظر به تجارب و توانمندی‌های شما و تعهدی كه از شما سراغ داريم كار داوری را به شما می‌سپاريم.


کد مطلب: 14729

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14729/نشست-هيئت-داوران-كنگره-شعر-عاشورايی-استان-اردبيل-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir