از اين پس دانش آموزان به «سوريه» و «کربلا» هم اعزام می‌شوند

خبرگزاری ايسنا , 11 آبان 1389 ساعت 13:08

به گفته مدیر عمره و عتبات سازمان دانش‌آموزی كشور احتمال اعزام دانش‌آموزان به سوریه و کربلا در سال جاری وجود دارد.


جامعه: مدیر عمره و عتبات سازمان دانش‌آموزی كشور خبر داد: در تلاشیم، امسال دانش آموزان به «سوریه» و «کربلا» هم اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اكبر صفرپور در حاشیه همایش تشکل‌های دانش‌آموزی با اشاره به این که امسال نهمین دوره عمره دانش آموزی است، افزود: امسال درحال پیگیری هستیم که دانش‌آموزان را به کربلا و سوریه هم بفرستیم که برای دختران سوریه برنامه‌ریزی شده است و در این سفرها زیارت قبور حضرت رقیه‌(س) و حضرت زینب‌(ع) را خواهیم داشت که این به محض قطعی شدن، از سوی سازمان دانش آموزی ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابر تحقیقات سازمان دانش آموزی، حج عمره دانش آموزی یکی از منظم‌ترین عمره‌های کشور است.

وی افزود: مجرد و ۱۷ ساله بودن دانش آموزان از ویژگی‌های حج دانش آموزی است که این عمره را از سایر عمره‌ها متمایز می‌کند.
صفرپور با اعلام این که سال گذشته ۱۲هزار نفر از دانش‌آموزان دختر خواهران و پسر عازم مکه مکرمه شدند، تصریح کرد: همه اینها از یک فرهنگ و منطقه بودند که این ویژگی را هیچ یک از عمره‌های دیگر ندارد.

وی با بیان این که در ۸ دوره، محجب‌ترین عمره کشور، عمره‌گذاران دانش آموزان دختر بودند، تصریح کرد: همه این عمره‌گذاران چادری و از یک جنس بودند که این در سایر حج‌ها مشاهده نمی‌شود.

مدیرعمره و عتبات سازمان دانش آموزی كشور افزود: از مسوولان حج و زیارت کشور می‌خواهیم تا عمره دانش آموزی را توسعه دهند.

صفرپور با اشاره به این که طی پژوهش‌هایی که انجام شده هیچ یک از عمره گذاران در زندگی با مشکلاتی مانند طلاق و بزهکاری مواجه نمی‌شوند، افزود: این امر حاكی از آن است كه دانش آموزان تاثیرات معنوی بسیار خوبی را در خانه و مدرسه داشتند.

وی خبرداد: امسال به طور رسمی و برای اولین بار ۱۰ هزار یاور مربی به مشهد مقدس اعزام خوهند شد که با طرحی به نام «دربست تا بهشت» انجام خواهد شد.

صفرپور با یادآوری این که تابستان امسال، ۶۰ نفر از دانش آموزان پسر عازم مکه مکرمه شدند، تصریح کرد: این درحالیست که در سال‌های گذشته سالانه ۱۲هزار نفر از دانش‌آموزان را اعزام کردیم.


کد مطلب: 14731

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14731/دانش-آموزان-سوريه-کربلا-هم-اعزام-می-شوند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir