رييس سازمان حج و زيارت:

تاكنون رفتار ماموران عربستان با زايران ايرانی مناسب بوده است

خبرگزاری ايرنا , 11 آبان 1389 ساعت 14:06

به گفته رييس سازمان حج و زيارت، تاكنون رفتار ماموران عربستان با زايران ايرانی مناسب بوده است.


جهان: رييس سازمان حج و زيارت گفت: زايرانی كه وارد مدينه منوره شده‌اند از برخورد كشور ميزبان رضايت كامل دارند و ما نيز گزارشی در مورد برخورد يا تندی حتی يك مامور عربستان يا گلايه‌مندی در اين‌باره دريافت نكرده‌ايم.

علی ليالی به گفت‌وگوی اخير رييس جمهور با پادشاه عربستان و روابط مطلوب دو كشور اشاره كرد و افزود: اين روند نشان می‌دهد كه ان‌شاالله در يك فضای تعاملی و دوستانه و با تفاهم و احترام متقابل شاهد برپايی حج خوب خواهيم بود.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به برنامه‌های فرهنگی حج امسال و پرهيز زايران از بازار‌گردی، گفت: در كلاس‌های آموزشی و با كمك روحانيون كاروان‌ها نكات لازم به زايران يادآوری شده و بر استفاده بهينه از ايام حضور در مدينه و مكه و پرداختن به مسايل عبادی حج تاكيد شده است.

ليالی ابراز اميدواری كرد كه با كمك رسانه‌ها و حوزه آموزش سازمان حج و همچنين با تدابيری كه بعثه مقام معظم رهبری امسال بكار گرفته، شاهد اثرات مثبت اين اقدامات در زايران كشورمان باشيم تا حضور زایران در بازار امسال بطور چشمگير كاهش يابد.

رييس سازمان حج و زيارت همچنين به ارايه توصيه‌های روحانيون و مديران كاروان‌ها در قالب جلسات گوناگون با زايران اشاره كرد و گفت: اين جلسات اثر خوبی خواهد داشت ضمن اينكه زايران هم به تحول مورد انتظار رسيدند و كمتر شاهد رفتارهای سو گذشته هستيم.

ليالی با تاكيد بر اينكه مشاركت زايران ايرانی در نمازهای جماعت در حرمين شريفين بسيار بالا و كاملا چشمگير و مورد توجه است، گفت: اين روند محصول فعاليت آموزشی بوده كه از سال‌های گذشته آغاز و امسال با قوت بيشتر ادامه يافته است.


کد مطلب: 14734

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14734/تاكنون-رفتار-ماموران-عربستان-زايران-ايرانی-مناسب-بوده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir