مرمت اشیاء فرهنگی تاریخی حرم امیرالمؤمنین(ع) توسط متخصصان ایرانی

فارس , 15 آبان 1389 ساعت 11:31

در حال حاضر گروه عراقی با حضور در ایران تجهیزات ما را بررسی كرده و پذیرفته كه مرمت به دست متخصصان ما در پژوهشكده حفاظت صورت گیرد.


جهان: رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری كشور گفت: اموال فرهنگی تاریخی موزه حرم حضرت امیر‌(ع) در كربلا پس از انتقال به دست متخصصان ایرانی مرمت می‌شوند.

میرزا احمد كوچك خوشنویس گفت: این اشیاء ‌كه از داشته‌های ارزشمند تاریخی _ فرهنگی موزه كربلا هستند انواع چوب، بافت پارچه، لوستر شیشه‌ای، انواع كارهای طلا و فلز و نقاشی را شامل شده و در حال حاضر به صورت غیرعلمی و نامتعارف درانبارها نگهداری می‌شود.

خوشنویس افزود: در حال حاضر گروه عراقی با حضور در ایران تجهیزات ما را بررسی كرده و پذیرفته كه مرمت به دست متخصصان ما در پژوهشكده حفاظت صورت گیرد.

وی افزود: به زودی گروهی از متخصصان ما به عراق سفر كرده و به صورت علمی اشیاء را طبقه‌‌بندی و با بررسی اجزای پروژه، برای آغاز كار برنامه‌ریزی خواهند كرد.

به گفته رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی برخی اشیاء‌ یاد شده به سبب ارزش فرهنگی و ریالی مورد توجه قرار گرفته و برخی ‌نیز اهمیت تاریخی دارند.

خوشنویس گفت: اشیاء ‌تاریخی موزه كربلا بیشتر به دوره قاجاریه تعلق دارد و در آن‌ها آثار مربوط به دوران معاصر نیز به چشم می‌آید.

وی تأكید كرد: قصد داریم پس از مرمت در كربلا، امكانی شبیه موزه آستان مقدس رضوی ایجاد كنیم تا اشیاء ‌اهداء شده توسط پادشاهان به حرم حضرت امیر (ع) و... در معرض دید زایران قرار گیرد.


کد مطلب: 14751

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14751/مرمت-اشیاء-فرهنگی-تاریخی-حرم-امیرالمؤمنین-ع-توسط-متخصصان-ایرانی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir