تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۸
۰
کد مطلب : ۱۴۷۶۷

مديريت منابع انسانی از وظائف مهم شورای هيئت‌های مذهبی است

مديريت منابع انسانی از وظائف مهم شورای هيئت‌های مذهبی است
ایران‌زمین: مديركل تشكل‌های دينی و مراكز فرهنگی سازمان تبليغات اسلامی، ۱۵ آبان‌ماه، گفت: مديريت منابع انسانی از وظايف مهم شورای هيئت‌های مذهبی است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ كل تبليغات اسلامی استان يزد، حجت‌الاسلام والمسلمين «يعقوب ديلمقانی» مدير‌كل تشكل‌های دينی و مراكز فرهنگی سازمان تبليغات اسلامی، كه به منظور بررسی و ارزيابی تشكل‌ها و هيئت‌های مذهبی استان يزد به اين استان سفر كرده است، ۱۵ ‌آبان‌ماه، در جمع رؤسای هيئت‌های مذهبی و كانون مداحان استان يزد با بيان اين مطلب افزود: ساماندهی و سازماندهی هيئت‌های مذهبی و مداحان از وظايف و مأموريت‌های قانونی سازمان تبليغات اسلامی است و سياست‌گذاری و حمايت از اين تشكل‌ها، نظارتی است.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی شورای هيئت‌های مذهبی و كانون مداحان در كشور يادآور شد: با مأموريت‌هايی كه برای شورای هيئت‌های مذهبی پيش‌بينی شده، آمار آسيب‌هايی كه در گذشته تشكل‌های مذهبی را تهديد می‌كرد اكنون در اكثر موارد به كمتر از دو درصد رسيده است.

مدير‌كل تشكل‌های دينی و مراكز فرهنگی سازمان تبليغات اسلامی ضمن دسته‌بندی هيئت‌ها در پنج گروه افزود: وظيفه مهم شورای هيئت‌های مذهبی مديريت منابع عظيم انسانی و سرمايه‌های مادی موجود در هيئت‌ها است.

ديلمقانی با اشاره به اينكه هم اكنون حدود پنجاه هزار هيئت مذهبی در كشور فعاليت دارند، خاطر‌نشان كرد: بر اساس اساسنامه سازمان تبليغات اسلامی صدور مجوز برای هيئت‌‌های مذهبی، كانون‌های فرهنگی تبليغی و انجمن‌های اسلامی و ساماندهی آنها در مأموريت اين سازمان قرار دارد.

وی در پايان، قوانين، آئين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه مواردی را يادآور شد.

همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين «سيد‌محمد‌شريف حسينی‌كوهستانی» مدير‌كل تبليغات اسلامی استان يزد گفت : هيئت‌های مذهبی و مداحان شبكه عظيم تبليغی كشور هستند.

حسينی‌كوهستانی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات شورای هيئت‌های مذهبی و كانون مداحان استان يزد به‌ويژه در زمينه برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نياز برای اين دو قشر تأثيرگذار جامعه، از برگزاری سومين نمايشگاه مناسبت‌های مذهبی در آستانه فرارسيدن ماه محرم در استان خبر داد و با دعوت از هيئت‌های عزاداری برای حضور در اين نمايشگاه افزود: با هدف آشنايی مردم با آسيب‌های عزاداری غرفه‌ای از نمايشگاه به بدعت‌ها و خرافات در عزاداری‌ها اختصاص خواهد يافت.

وی برگزاری گردهمايی مسئولان هيئت‌های عزاداری و همچنين برگزاری دومين دوره انتخابات كانون مداحان استان را از ديگر اقدامات اداره‌كل تبليغات اسلامی استان يزد برشمرد و از مداحان استان دعوت كرد تا با شركت در اين انتخابات كه همزمان با سراسر كشور در تاريخ ۱۲ آذرماه سال‌جاری در استان يزد برگزار می‌شود، حضوری فعال داشته باشند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما