تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۴
۰
کد مطلب : ۱۴۷۷۱

۳ زایر ایرانی در انفجار تروریستی در کربلا کشته شدند

۳ زایر ایرانی در انفجار تروریستی در کربلا کشته شدند
جهان:  در انفجار تروریستی در کربلا، ۳ زایر ایرانی و ۵ عراقی کشته و حدود ۲۲ تن زخمی شدند.

اسامی زایران ایرانی کشته شده در این انفجار عبارتند از: حسین صبوری نژاد، هاجر خوبخواه و هاجر کرم پور.

این درحالیست که در دقایق اولیه پس از این انفجار آمار ضد و نقیضی از تعداد کشته‌ و زخمی‌های این حادثه اعلام می‌شد.

به طوری که پیش تر،‌ معاون عتبات و عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت گفته بود: در انفجار صبح امروز کربلا در منطقه التروریج ۷ زایر ایرانی به کشته و تعدادی زخمی شدند.

علی حیدری همچنین گفته بود: براساس اطلاعات رسیده هدف بمب‌گذاری یک اتوبوس ایرانی بوده است که به صورت انفرادی و خارج از حوزه سازمان حج و زیارت به سفر کربلا رفته‌اند.

در عین حال معاون عتبات و عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان متشنج بودن محل وقوع حادثه در این باره گفت: به دلیل وجود جو ملتهب در منطقه بمب‌گذاری شده، نیروهای مرکز حج و زیارت برای انتقال مجروحان به بیمارستان دچار مشکل شده‌اند.

حیدری افزود: به محض وقوع حادثه، نیروهای این مرکز در منطقه حاضر شده و در حال حاضر با تمام توان به زایران خدمات‌رسانی می‌کنند.

همچنین نماینده سازمان حج و زیارت در کشور عراق انفجار اتوبوس زایران ایرانی را حد فاصل کربلا و نجف اعلام کرد و افزود: این اتوبوس حامل زایرانی از شهر برازجان بود که به صورت آزاد به قصد زیارت عتبات عالیات به کشور عراق سفر کرده بودند.

جواد خانی تشریح کرد: این زایران که قصد عزیمت از کربلا به نجف را داشتند در بین راه توقف می‌کنند و تعدادی از زایران از اتوبوس پیاده می‌شوند که در همان لحظه اتوبوس به وسیله بمبی که در آن کار گذاشته شده بود منفجر می‌شود.

بنا به گزارش‌ها، این اتوبوس حامل ۳۸ زایر ایرانی شامل ۸ مرد و ۳۰ زن بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما