تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۲
۰
کد مطلب : ۱۴۷۷۸

احتمال تجديدنظر ايران در اعزام زایر به عتبات عاليات

احتمال تجديدنظر ايران در اعزام زایر به عتبات عاليات
جامعه:  حجت الاسلام و المسلمين سيدعلی قاضی عسكر در واكنش به واقعه انفجار در کربلا گفت: اگر عراق امنيت زایران را به طور كاملا نهادينه نكند ايران در اعزام زایران به عتبات عاليات تجديد نظر خواهد كرد.

حجت الاسلام و المسلمين سيد علی قاضی عسكر در گفتگويی خبری درباره عمل تروريستی اخير اتفاق افتاده در كربلای معلی ضمن ابراز تأسف و تسليت خدمت خانواده شهدای اين واقعه و آرزوی بهبود مجروحان اين حادثه، گفت: اين حركت نشان از عمق كينه استكبار نسبت به اسلام دارد.

وی افزود: اين افراد به عنوان زيارت عتبات عاليات به عراق رفته بودند و هيچ قصد ديگری جز اين كار نداشتند ولی در عين حال دشمن برای چنين افرادی برنامه‌ريزی می‌كند و با اينگونه بمب‌گذاری‌ها افراد را به شهادت می‌رساند.

وی هدف از انجام چنين كارهايی را ايجاد اخلال در اقتدار عراق عنوان كرد و گفت: هدف از اين كار اين است كه اقتدار عراق جا نيفتد؛ چون اكثريت عراق شيعه است و اين كشور از نظر منابع نفتی، كشاورزی و گردشگردی كشور با استعداد و غنی است.

حجت الاسلام قاضی عسكر عنوان كرد: با اين وجود حزب الله در لبنان اقتدار يافته است، ايران هم كه مقتدرانه حضور دارد و اگر عراق هم به عنوان يك كشور شيعی اقتدار كامل بيابد ديگر نفوذ شيعه در جهان برای استكبار جهانی قابل كنترل نخواهد بود.

سرپرست حجاج ايرانی اظهار كرد: اين در حالی است كه ما قصد خيرخواهی نسبت به ديگر كشورها داريم مانند مسئله بوسنی، فلسطين و پاكستان كه اكثرشان سنی هستند ولی ما باز هم به آنها كمك و خدمت كرديم و برای ما مسئله شيعه و سنی مطرح نيست بلكه مهم برای ما حفظ اسلام است و استكبار از اين مسئله جلوگيری می‌كند.

نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت در پايان سخنان خود ابراز اميدواری كرد كه نخبگان و دولتمردان عراق با اقتدار مستقر شوند و دولت خود را استوار كنند تا امنيت كامل در كشورشان حاكم شود، و تأكيد كرد: اگر عراق چنين كاری انجام ندهد و امنيت را برقرار نكند طبيعتا ما در مسئله اعزام زوار به اين كشور تجديد نظر خواهيم كرد.
مرجع : جام جم آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما