دومين سوگواره استانی عكس عاشورائيان برگزار می‌شود

ایکنا , 22 آبان 1389 ساعت 10:55

حوزه ‌هنری استان سيستان و بلوچستان قصد دارد دومين سوگواره عكس عاشورائيان را با هدف تبليغ فرهنگ سترگ عاشورا و تبيين رابطه مردم با امام حسين(ع) از نگاه دوربين برگزار نمايد.


ایران‌زمین: دومين سوگواره استانی عكس عاشورائيان با موضوع مراسم تاسوعا و عاشورای حسينی از ديد عكاسان در سيستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

«مسعود شيخ‌ويسی»، مسئول واحد عكس حوزه هنری سيستان و بلوچستان با بيان اين مطلب گفت: به همت حوزه هنری سيستان و بلوچستان، دومين سوگواره استانی عكس عاشورائيان با موضوع مراسم تاسوعا و عاشورای حسينی از ديد عكاسان در سيستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مسئول واحد عكس حوزه هنری سيستان و بلوچستان افزود: داستان نهضت حسينی و قصه‌ جان‌سوز ايثار و شهادت امام حسين(ع) و ياران وفادارش، آن‌چنان بر قلب‌ها تاثير گذارده كه پس از چهارده قرن نه تنها غبار كهنگی و فراموشی را بر خود نديده كه به تفكری ماندگار تبديل شده و هر سال با حلول هلال محرم، خون پاك شهيدان كربلا در رگ‌های تاريخ جوششی تازه می‌يابد و تشنگان حقيقت را شيفته‌تر می‌سازد.

وی بيان كرد: دقت و لطافت هنر از يك سو و جلوه‌های بی‌‌شماری از عشق‌، دلدادگی‌، محبت‌، ادب، جوان‌مردی و ايثار كه در حماسه كربلا متجلی است از سوی ديگر، سوژه‌های بسياری را دست مايه هنرمندان عرصه‌های مختلف قرار داده و اين تفكر ماندگار را در طول تاريخ با جلوه‌هايی از هنر انسانی و متعهد عجين نموده است.

وی اظهار كرد: حوزه ‌هنری استان سيستان و بلوچستان قصد دارد دومين سوگواره عكس عاشورائيان را با هدف تبليغ فرهنگ سترگ عاشورا و تبيين رابطه مردم با امام حسين(ع) از نگاه دوربين برگزار نمايد.

شيخ‌ويسی در پايان تأكيد كرد: هنرمندان و علاقه‌مندانی كه تمايل به شركت در دومين سوگواره عكس مذكور را دارند می‌توانند با مراجعه به سايت حوزه‌ هنری استان از شرايط شركت در اين مسابقه اطلاع حاصل كنند.


کد مطلب: 14800

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14800/دومين-سوگواره-استانی-عكس-عاشورائيان-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir