تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۶
۰
کد مطلب : ۱۴۸۰۲

انتخابات کانون مداحان و شاعران در قم برگزار میشود

انتخابات کانون مداحان و شاعران در قم برگزار میشود
ایران‌زمین: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: دومین انتخابات کانون شاعران و مداحان همزمان با سراسر کشور در قم برگزار میشود.

حجتالاسلام والمسلمین عباس اسکندری زمان برگزاری انتخابات کانون شاعران و مداحان را روز جمعه ۱۲ آذرماه اعلام کرد و افزود: مداحان اهل بیت(ع) و شاعران آئینی تا ۲۷ آبان ماه فرصت دارند برای ثبت نام در این انتخابات به سازمان تبلیغات اسلامی استان قم واقع در بلوار جمهوری اسلامی نبش کوچه ۶ مراجعه کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: در این انتخابات هفت نفر از شاعران و مداحان به عنوان اعضای اصلی کانون و چهار نفر به عنوان اعضای علی البدل برای مدت سه سال فعالیت انتخاب میشوند.

 اسکندری تصریح کرد: در راستای برنامهریزی برای برگزاری این انتخابات در ماه گذشته ستاد اجرایی انتخابات کانون شاعران و مداحان تشکیل شده که اعضای این ستاد بر اساس آئين نامه تشکيل کانون مداحان و شاعران مذهبی متشکل از رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، کارشناس تشکلهای دینی این سازمان، مسئول کانون شاعران و مداحان و رئیس شورای هیئتهای مذهبی استان هستند.

وی به جايگاه سازمان تبليغات اسلامي در سازمان دهی مداحان اهل بيت(ع) و شاعران آئینی اشاره کرد و گفت: این سازمان به منظور ارتباط ساختاری با مداحان اهل بيت(ع) و شاعران آئینی و جامه عمل پوشاندن به رهنمودهای مقام معظم رهبری عهدهدار وظايفی سنگين و دشوار در رابطه با این قشر تاثیرگذار است که مهمترین این وظایف شامل شناسايی مداحان و جمع آوری اطلاعات و آمار آنان و تهيه شناسنامه، کشف استعدادهای بالقوه و پرورش آن در آينده با ايجاد مراکز آموزش مداحی، بسط و گسترش معيارهای صحيح و تعيين مشخصات حقيقی و حقوقی مداحان و شاعران است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تشکیل کانون شاعران و مداحان را برای پشتیبانی از فعالیتهای این قشر آئینی در راستای بهینه‌سازی ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ضروری دانست و تاکید کرد: شعر و شاعری و مدح و مداحی باید به گونهای سامان پذیرد و رشد و توسعه یابد و سازماندهی شود که در شان انسانهای بزرگ و با عظمتی همچون اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشد و بدون شک دستیابی به چنین مهمی نیازمند تدبیر و برنامهریزی، انسجام و همدلی، آموزش و تحقیق و رشد و توسعه است.

وی اظهار امیدواری کرد که با سازماندهی مداحان اهل بیت(ع) و شاعران آئینی، انسجام و تحکیم وحدت و هماهنگی فکری و عملی در بین این قشر جهت به کارگیری همه توان و تجارب برای رسیدن به اهداف عالیه اسلام و نظام اسلامی فراهم میشود.

 اسکندری اظهار داشت: در حال حاضر دبيرخانه کانون شاعران و مداحان استان قم در محل سازمان تبليغات اسلامی این استان مستقر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما